Onderstaande titels zijn vanaf vandaag te bekijken in de bioscoop. Voor tijden en reserveren gebruik je natuurlijk onze bioscoopagenda
The Company Men (2010)
The Company Men begint met een dag vol ontslagen bij een scheepstransportbedrijf. Bobby is een van de eersten die eruit vliegt. Niet lang na Bobby worden bij hetzelfde bedrijf ook oudgedienden Phil en Gene ontslagen. Aan de hand van deze drie mannen krijgen we een beeld van de hel die werkeloos zijn met zich meebrengt. Bobby neemt daarbij de meest prominente rol in. Hij rijdt in een dure Porsche, verdient 160.000 dollar per jaar en leeft met vrouw en kinderen op grote voet. Hij denkt snel weer een nieuwe baan te kunnen vinden, maar komt erachter dat veel meer gekwalificeerde en ervaren mensen op dezelfde banen azen. De hypotheek kan niet langer betaald worden, zijn auto gaat in de verkoop en het gezin moet intrekken bij zijn ouders. Hij is van een 'American dream' in een loser veranderd. Of toch niet? Want hoe ongelukkig hij ook is, hij brengt meer tijd met zijn gezin door en krijgt uit onverwachte hoek een helpende hand aangereikt.
Dr. Seuss' The Lorax (2012)
De animatiefilm is gebaseerd op een verhaal van de Amerikaanse schrijver Dr. Seuss. In de film draait het dus om The Lorax, een besnord monstertje (zie onder) dat spreekt namens bomen die worden bedreigd door een bomenkapper. Andere stemmen zijn voor Zac Efron (een belangrijk jongetje), Ed Helms (villain Once-ler) en Rob Riggle (villain O'Hare).
Martha Marcy May Marlene (2011)
Hoofdpersonage Martha ontsnapt aan een gewelddadige sekte en gaat wonen bij haar zus Lucy en haar man Ted. Ze wordt echter achtervolgd door pijnlijke herinneringen en toenemende angstaanvallen, waardoor het contact met haar familie steeds lastiger wordt. De angst slaat over in paranoia en haar leven staat op instorten.
Wuthering Heights (2011)
De arme jongen Heathcliff wordt opgenomen in de rijke Earnshaw familie. Hier ontwikkelt hij een intense relatie met zijn jongere pleegzus. Wuthering Heights is gebaseerd op de gelijknamige romanklassieker van Emily Bronte.
Headhunters (2011)
Roger is een man die het allemaal lijkt te hebben: hij is de meest succesvolle headhunter van Noorwegen, is getrouwd met de mooie galeriehoudster Diana en woont in een prachtige villa. Hij leeft echter boven z'n stand. Om z'n levensstijl te kunnen volhouden steelt hij kunstwerken. Op de opening van een nieuwe galerie stelt z'n vrouw hem voor aan Clas Greve. Deze laatste is niet alleen de perfecte kandidaat voor de positie van CEO van het GPS-bedrijf Pathfinder waar hij momenteel voor werkt, maar tevens bezit hij ook een zeer waardevol schilderij. Roger ziet z'n kans om financieel onafhankelijk te worden en bereidt z'n grootste slag ooit voor. Hij raakt echter al snel verwikkeld in problemen - en het zijn geen financiële problemen die hem ditmaal dreigen te nekken. De jacht is geopend.
Aita (2010)
Een huismeester waakt over een mysterieus, leegstaand huis in Baskenland. De plaatselijke priester komt op bezoek. De twee wisselen ideeën, verhalen en adviezen uit. De geschiedenis van het gebouw komt door die gesprekken naar voren. Fragmenten van de gesprekken handelen over de stof van de gordijnen, de textuur van de muren en meubels. Een blik wordt geworpen in de tuin en de directe buitenwereld rondom het huis. Door de interactie tussen de gesprekken en de beelden geeft het huis langzaam zijn geheimen prijs.
Leven? of Theater? (2012)
Leben? oder Theater? Ein Singespiel - zo noemde Charlotte Salomon (Berlijn, 1917 - Auschwitz, 1943) haar uit meer dan zevenhonderd bladen bestaande, geschilderde levensverhaal, dat zij vlak voor haar deportatie in bewaring gaf met de woorden 'Bewaar dit goed, het is mijn hele leven!' Tijdens de voorbereiding van de speelfilm Charlotte (1980), kregen de makers van de film uit handen van Charlottes stiefmoeder, Paula Salomon-Lindberg, een nooit eerder gepubliceerde brief, met het verzoek de inhoud niet in de film te gebruiken. In deze brief, gericht aan haar grote liefde, beschrijft Charlotte de omstandigheden waarin Leben? oder Theater? tot stand kwam, doet zij een ontroerende bekentenis en komen we voor het eerst dichtbij de 'werkelijke' Charlotte. Frans Weisz geeft in zijn nieuwste documentaire, met dezelfde titel als het levenswerk van Charlotte Salomon, niet alleen een fascinerend beeld van het leven van de jonge kunstenares, maar confronteert prominenten met haar brief; een postume onthulling die een heel nieuw licht werpt op de laatste periode van haar leven.