Dick Maas debuteert als commercialregisseur

Nederlandse regisseur maakt actierijke reclame voor de Donorweek.

Onlangs plaatsen we nog een POLL rond Dick Maas zijn films. De bekende Nederlandse regisseur heeft naast zijn tien speelfilms ook enkele korte films en muziekvideo’s geregisseerd, maar nog nooit een tv-commercial. Tot deze maand, want samen met KesselsKramer heeft hij een commercial geschoten voor de orgaandonatiecampagne JaofNee.

De commercial kondigt de vierde editie van de Donorweek aan. Wouter Duinisveld, de enige Nederlandse triatleet met een donorhart, speelt de hoofdrol in de korte actiefilm. Hij rent, fietst, springt en zwemt een omgekeerde triatlon door Amsterdam, om te finishen bij het EYE Filminstituut. Daar begint op 14 oktober de Donorweek met een evenement dat live wordt uitgezonden op YouTube, waarin 12 bekende Nederlanders zich een dag lang inzetten om zo veel mogelijk nieuwe orgaandonoren te werven. Hieronder de spot van 30 seconden:


Maas noemde de regie van het spotje ‘een uitdaging’: ‘Een verhaal vertellen in een halve minuut is uiteraard anders dan in anderhalf uur.’

De commercial ging gisteren in première op televisie en in bioscopen door het hele land. PostNL heeft hiervoor brievenbussen beschikbaar gesteld zodat in enkele grote bioscopen in Nederland bezoekers meteen een formulier kunnen invullen en op de bus doen.

NieuwsFilm

meest populair