Blu-ray

Blu-Ray Review: Horrible Bosses 2

Het tweede deel, zoals wel vaker een tweede deel wordt gemaakt.

door Bram de Groot op 24.04.2015 om 20:30 in Blu-ray

Regie: Sean Anders | Cast: Jason Bateman (Nick Hendricks), Jason Sudeikis (Kurt Buckman), Charlie Day (Dale Arbus), Jennifer Aniston (Julia Harris), Kevin Spacey (Dave Harken), Jamie Foxx (Dean "MF" Jones), Chris Pine (Rex Hanson), Christoph Waltz (Bert Hanson), e.a. | Speelduur: 108 / 116 minuten | Bioscooprelease: 27 november 2014 | FilmTotaal recensie: Horrible Bosses 2

Na het nog redelijke Sex Drive en de Adam Sandler-komedie That's My Boy mocht regisseur Sean Anders zijn tanden zetten een vervolg op de box office-hit Horrible Bosses uit 2011. Met een bijna dezelfde cast en wat meer budget wist de regisseur er geen doorslaand succes van te maken.

De ontvangst bleek bijzonder mager en aan de bioscoopkassa's werd slechts de helft van de totaalopbrengst van het eerste deel opgehaald. En dit is toch wel een beetje verrassend als je weet dat er grote namen als Jason Bateman, Charlie Day, Jason Sudeikis, Jennifer Aniston, Kevin Spacey, Jamie Foxx, Christoph Waltz en Chris Pine meewerkten aan de R-rated komedie. Onlangs verscheen Horrible Bosses 2 op Blu-Ray.

Synopsis

Nick, Dale en Kurt hebben er genoeg van om gecommandeerd te worden en besluiten voor zichzelf te beginnen. Maar al snel raken ze hun bedrijf kwijt aan een gladde investeerder. De wanhoop nabij, en zonder enige juridische poot om op te staan, bedenken de drie beginnend ondernemers een plan om de zoon van de investeerder te ontvoeren om zo hun bedrijf weer terug te krijgen.

Waardering

Op Rotten Tomatoes is Horrible Bosses 2 behoorlijk "rotten" met 35 procent. De IMDb noteert een nog redelijke 6,4 bij ruim 68 duizend stemmen. De bezoekers van FilmTotaal beoordelen de komedie met een mindere 5,7 (Stem zelf). FT-recensent Arjan Welles kwam tot twee sterren naar aanleiding van zijn recensie.

Box Office

Het productiebudget van Horrible Bosses 2 bedroeg zo'n $42 miljoen. In het eerste landelijke weekend in de States verdiende het een redelijke $15,5 miljoen en eindigde uiteindelijk op een toch iets magere $54,4 miljoen. Wereldwijd kwam de teller uit op een betere $106,6 miljoen. De opbrengst in Nederland stokte op een prima 1,2 miljoen in dollars.

Film: Horrible Bosses 2 | Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: maart 2015 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.40 : 1) | Geluid: Engels DTS-HD MA 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands, Spaans | Extra's: Endless Laughter Guaranteed! | Let the Sexual Healing Begin | Who Invented the Shower Buddy? | Nick Kurt Dale INC.: Employee Testimonials | It's the Shower Bu Infomercial | High Speed Crash Course | Off the Cuff: One-Liners You Didn't See | EAN: 5051888209240 | Ook verkrijgbaar op: 1 disc Dvd | Met dank aan: Warner Home Video

De schijf van deze Blu-Ray uitgave van Horrible Bosses 2 zit vastgeklikt in een standaard amaray Blu-Ray keepcase. Via een code kan er Digital Ultraviolet gedownload worden naar een device naar keuze. Voor de vormgeving van de cover is gekozen voor de filmposter met daarop de drie mannelijke hoofdrolspelers.

Beeld & geluid

Deze Blu-Ray uitgave laat een prima indruk achter met voldoende scherp beeld dat ook een goede kleurweergave en zwartwaarde heeft. Ook de DTS-HD track doet prima zijn werk met zelfs wat surround effects, al ligt de nadruk op dialoog en muzikale ondersteuning.

Extra's

Warner heeft naast enkele extra's een 'exented version' toegevoegd aan de schijf. Deze versie duurt zo'n acht minuten langer en veelal zijn er wat scènes verlengd. De overige extra's hebben niet enorm veel om het lijf. Alleen Endless Laughter Guaranteed! heeft nog enige inhoud. In deze 'docu' van ruim een kwartier spreekt cast & crew over de chemie en samenwerking tussen de drie mannelijk hoofdacteurs en hun personages. Net als de overige zeer korte featurettes, die veelal met een komische invalshoek inzoomen op productiedetails, is het allemaal niet heel sprankelend. Misschien zijn de reeks alternatieve opnames onder Off the Cuff: One-Liners You Didn't See nog wel het vermakelijkst.

Redelijk Horrible Bosses-vervolg op een net zo redelijke Blu-Ray uitgave

Deze tweede Horrible Bosses-film weet het eerste leukere deel zeker niet te evenaren. Maar dat neemt niet weg dat de liefhebber van de eerste film zich waarschijnlijk nog wel kan vermaken. Het heeft eigenlijk wat weg van The Hangover: het trucje lijkt alleen echt te werken bij de eerste deel. Regisseur Anders werkt op dit moment aan de komedie Daddy's Home, met namen als Mark Wahlberg, Will Ferrell en Linda Cardellini.

Deze Blu-Ray uitgave is redelijk netjes met prima beeld en geluid maar wel wat matige extra's, die overigens prima aansluiten bij de hoofdfilm. Hieronder de online featurette 'Back in Business':