Blu-Ray Review: Maggie

Schwarzenegger in het zombiedrama? Het proberen waard!

Regie: Henry Hobson | Cast: Arnold Schwarzenegger (Wade Vogel), Abigail Breslin (Maggie Vogel), Joely Richardson (Caroline), Douglas M. Griffin (Ray), e.a. | Speelduur: 114 minuten | Bioscooprelease: 16 april 2015

Het klinkt te mooi om waar te zijn: een drama waarin Arnold Schwarzenegger een acteerprestatie van topniveau aflevert. De eerste berichten rond de film Maggie van regisseur Henry Hobson deden ons dit wel doen geloven. Ondanks dat het actieheld Schwarzenegger valt te prijzen dat hij kiest voor een drama, is zowel de film als zijn rol geen gedenkwaardige prestatie.

Het zeker niet onaardige, maar wisselend ontvangen zombiedrama kon op geen ongunstiger tijdstip verschijnen. Schwarzeneggers andere recente 'come back'-films waren namelijk al niet bepaald een groot succes te noemen. Ondanks dat er veel aandacht was, verscheen het bijna nergens ter wereld op het grote doek. Onlangs verscheen de Blu-Ray uitgave.

Synopsis

In het westen van de Verenigde Staten breekt een virus uit dat mensen langzaam verandert in vleesetende zombies. De epidemie eist miljoenen levens en Maggie raakt besmet met het zombievirus. Het is aan haar vader Wade om Maggie te redden van het virus door met alle mogelijke middelen op zoek te gaan naar een geneesmiddel. Hij blijft aan haar zijde, terwijl zijn kleine meisje langzaam verandert in een kannibalistische zombie. Aan het einde is er maar één manier: de genezing of de dood.

Waardering

Op Rotten Tomatoes is Maggie net niet "fresh" met 54 procent. De IMDb noteert een magere 5,6 bij twintigduizend stemmen. De bezoekers van FilmTotaal beoordelen het drama eveneens zwak met een 5,3 (Stem zelf). Er is geen FT-recensie verschenen, aangezien de film niet in de Nederlandse bioscopen heeft gedraaid.

Reactie bezoeker FilmTotaal

[iArnold in een zombie film was niet te verwachten althans niet in een drama zombiefilm... ...Het acteerwerk van schwarzenegger was prima, de rest van de cast heeft het ook uitstekend gedaan... ...Het verhaal was ook goed,het personage van Arnold komt voor de moeilijkste keuze van een vader te staan en dat zag er geweldig uit. Maggie is een goede film, geen actie maar een heerlijke zombie drama.[/i] - Adofmirosch

Box Office

Het productiebudget van Maggie bedroeg zo'n $4,5 miljoen. Nergens ter wereld verscheen de zombiefilm in de bioscoop. Het kwam vermoedelijk niet verder dan zo'n half miljoen in dollars, voornamelijk opgehaald in de States en in Italie.

Film: Maggie| Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: augustus 2015 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.40 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands, Duits | Extra's: Audio Commentaar | Behind The Scenes | Interviews | EAN: 4013549056403 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Splendid

De schijf van deze Blu-Ray uitgave van Maggie zit vastgeklikt in een standaard amaray Blu-Ray keepcase. Voor de vormgeving van de cover is gekozen voor de eerste filmposter.

Beeld & geluid

Visueel is Maggie een redelijk knap gemaakte sobere film. In High definition pakt het beeld redelijk sterk uit. De details in de donkere beelden lijken niet altijd even goed overeind te blijven, maar heel storend wordt het nooit. Ook de scherpte is prima en de veelal bewerkte kleuren ogen passend bij het type film. De DTS-HD track focust zich op stiltes, dialoog en een zeer aardige muzikale ondersteuning.

Extra's

De schijf van Maggie herbergt een redelijk aantal extra's. Voor diegenen die veel over de film willen weten stemmen af op het audiocommentaar van regisseur Henry Hobson. Ook is er een degelijke Behind the Scenes-featurette te bekijken en kun je een aantal interviews bekijken. Het is over het algemeen niet heel diepgaand, maar voor de liefhebber van de hoofdfilm toch redelijk aardig om te bekijken.

Een zombiedrama met Schwarzenegger, die het proberen waard is; redelijke Blu-Ray uitgave

Maggie is zeker geen slechte film en de bijdrage van Schwarzenegger en actrices Abigail Breslin en Joely Richardson maken het kijken waard. Het is echter wel duidelijk dat Schwarzenegger het beter kan houden bij actiefilms. Het liefst zien we hem toch als een Terminator, of zoiets. Komende jaren houdt de spierbundel het bij zijn oude franchises, met de vermoedelijk nog te verschijnen sequels The Legend of Conan en Triplets.

Deze Blu-Ray uitgave van Splendid is netjes in beeld en geluid en herbergt zelfs wat bonusmateriaal. Hieronder een clip 'That's My Girl' uit Maggie: