Blu-Ray Review: Pitch Perfect 2

Blu-Ray Review: Pitch Perfect 2

Rijkelijk gevulde schijf voor Anna Kendrick en co.

Regie: Elizabeth Banks | Cast: Anna Kendrick (Beca), Skylar Astin (Jesse), Rebel Wilson (Fat Amy), Adam DeVine (Bumper), Anna Camp (Aubrey), Brittany Snow (Chloe), Alexis Knapp (Stacie), Hailee Steinfeld (Emily), Elizabeth Banks (Gail), e.a. | Speelduur: 118 minuten | Bioscooprelease: 14 mei 2015 | FilmTotaal recensie: Pitch Perfect 2

In 2012 scoorde Anna Kendrick met Pitch Perfect haar eerste - onverwachte - hit waarin ze ook de hoofdrol speelt. De film van regisseur Jason Moore (Sisters, 2015) noteerde maar liefst $115,4 miljoen aan de wereldwijde bioscoopkassa. Kendrick speelt in de muziekkomedie een rol die op haar lijf geschreven is, namelijk die van een zingende en dansende tiener. De ondertussen 30-jarige actrice deed - vele films later - alles opnieuw in de opvolger Pitch Perfect 2.

Met het vervolg mocht actrice Elizabeth Banks haar regiedebuut maken. Ondanks dat de ontvangt iets minder was, noteerde het tweede deel prachtige cijfers aan de wereldwijde box office met bijna $300 miljoen. Kendrick kreeg concurrentie, in de vorm van de opgegroeide Hailee Steinfeld. Al met al genoeg redenen voor Universal Pictures om een prima Blu-ray uitgave te lanceren.

Synopsis

Nadat een schandaal de Barden Belaas bijna uit de Barden groep heeft gekickt zijn de drievoudig kampioenen bang dat ze hun harmonie hebben verloren. Ze hebben nog een kans om hun talent te kunnen laten zien en hun kampioenschap te verdedigen in de moeilijkste competitie in de wereld. Hier nemen ze het op tegen de Duitse supergroep Das Sound Machine, en vechten ze voor het recht om mee te doen aan de wereldwijde kampioenschappen.

Waardering

Op Rotten Tomatoes is Pitch Perfect 2 redelijk "fresh" met 65 procent. De IMDb noteert een vergelijkbare 6,6 bij ruim 77 duizend stemmen. De bezoekers van FilmTotaal beoordelen de muziekkomedie flink lager met een 5,8 (Stem zelf). FT-recensent Bart Snoek kwam tot 3,5 ster naar aanleiding van zijn recensie.

Reactie bezoeker FilmTotaal

...Pitch Perfect 2 haalt het niveau van de voorganger te vaak niet. Door een los en geforceerd script en minder hoogtepunten in de muzikale stukken zorgen vooral de komische nooit, de nog steeds muzikaal talentvolle cast en uiteindelijk de finale toch voor een aardig vermakelijk filmpje waar weliswaar veel meer had uit kunnen gehaald worden... - Glennekeeeee

Box Office

Het productiebudget van Pitch Perfect 2 bedroeg zo'n $29 miljoen. In het eerste landelijke weekend in de States verdiende de komedie een waanzinnige $69,2 miljoen en eindigde op een prima $184,3 miljoen. Wereldwijd kwam de teller uit op maar liefst $287,1 miljoen. In Nederland haalde Pitch Perfect 2 een redelijke $2,3 miljoen op.

[/url]
Film: Pitch Perfect 2 | Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: december 2015 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.85 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD MA 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | Extra's: Audiocommentaar | Aca-Camp | An Aca-Love Story: Bumper and Fat Amy | Bonus Song Performed by the Treblemakers | Das Sound Machine Finale Breakdown | Deleted/extended/alternate scenes | Elizabeth Banks’ Directorial Debut | Extended Musical | Gag Reel | Green Bay Rap | Legacy: Hailee Steinfeld | Line-Aca-Rama | Residual Heat Internship | Snoop is in the House | The Bellas Are Back | The Making of the Riff-Off HD | The World Championships of A Cappella | EAN: 5053083037307 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Universal Pictures

De schijf van deze Blu-Ray uitgave van Pitch Perfect 2 zit vastgeklikt in een standaard Blu-Ray keepcase. Voor de vormgeving van de cover is gekozen voor een samenvoeging van verschillende [url=http://www.impawards.com/2015/pitch_perfect_two_ver4.html]filmposters
.

Beeld & geluid

Universal Pictures levert opnieuw een zeer nette schijf af. De beeldkwaliteit is warm, kleurrijk en uiterst scherp en de meer donkere delen in het beeld laten het gelukkig ook niet afweten. Aangezien we te maken hebben met een film met flink wat muziek, is het misschien interessanter om te weten wat de prestaties zijn van de DTS-HD surroundtrack. Over het algemeen klinkt dit gelukkig ook super. De muziek is via de verschillende surround speakers te horen, ook middels de nodige surround effects. De dialoog is ook prima hoorbaar via de centerspeaker. Puike schijf!

Extra's

Het bonusmateriaal bestaat uit flink wat korte en weinig inhoudelijke extra's die de fans van de film waarschijnlijk met veel plezier doorkijken. Het meest inhoudelijk lijkt het audiocommentaar van regisseur en producent Elizabeth Banks en producenten Paul Brooks en Max Handelman. Ben je op zoek naar meer iets diepgaandere featurettes, dan kom je uit bij Elizabeth Banks' Directorial Debut en The Bellas Are Back en een aantal video's rond een aantal scènes, zoals Aca-Camp, The Making of the Riff-Off en The World Championships of A Cappella. Daarnaast is er ook een reeks verwijderde scènes te bekijken en wat meer muzikale video's.

Zeker voor als je het eerste deel leuk vindt; op een propvolle Blu-ray uitgave

Mocht je hebben genoten van het eerste deel, dan is Pitch Perfect 2 ook aan jou besteed. Het nieuwe succes betekent uiteraard een derde deel, welke staat gepland voor 3 augustus 2017. Deze wordt opnieuw geregisseerd door Elizabeth Banks en Anna Kendrick zien we weer als Beca. Deze Blu-Ray uitgave van Pitch Perfect 2 is prima in beeld en geluid en er zijn flink wat - niet altijd even inhoudelijke - extra's toegevoegd. Hieronder de online featurette 'On The Set':