Eerste recensies 'Beauty and the Beast': mooi, maar...

De Rotten Tomatoes-meter schommelt.

Ondertussen telt Rotten Tomatoes meer dan 40 recensies over Beauty and the Beast. Het cijfer komt voorlopig op een redelijke 74% uit. Interessanter is misschien wat de recensenten van de veel besproken sprookjesfilm vinden. Hieronder een wat quotes.

De recensent van The Independent geeft de film 3,5 van de 5 sterren en zegt dat alle bekende ingrediënten in de film zitten: Visueel gezien is de film net zo betoverend als je zou verwachten met veel sneeuwlandschappen, goudvlokken en afbeeldingen van rozenblaadjes. Al met al is het meer een "re-tread" dan een "re-invention" van de eerste Disney-film. Het is zeker geen "beast" van een film, maar ook zeker geen "beauty." De filmjournalist van The Telegraph geeft 4 van de 5 sterren, maar geeft ook een duidelijk waarschuwing: "Het hoeft eigenlijk niet gezegd te worden dat dit geen film is voor cynici of mensen met enige Disney-allergie..."

In The Guardian (3 van de 5 sterren) wordt er even stilgestaan bij de aanwezigheid van de homoseksueel personage. "...maar aan het heteroseksueel aspect wordt geen aandacht besteed." The Hollywood Reporter roemt Disney over de aanpak. Door de film bijna één op één na te maken weet Disney ook de kinderen te trekken die opgroeiden met de animatiefilm.

Variety vat de film samen als "aandoenlijke, een goed te kijken en soms wat ongemakkelijke ervaring die haar bestaan rechtvaardigt, maar je nooit helemaal overtuigt dat dit de film is waar de wereld op wachtte." Hieronder ook even de review van Jeremy Jahns:

Doorgaans wordt aangegeven dat Walt Disney en regisseur Bill Condon de toon van de eerdere animatiefilm te pakken hebben, maar dat het niet helemaal voldoet aan de verwachtingen en dat er een té de voor de hand liggende aanpak is gekozen. Mogelijk denken de fans hier anders over. Vanaf 29 maart in de bioscoop.