Blu-ray recensie: 'Life'

Mooie uitgave van een degelijke horrorfilm.

Regie: Daniel Espinosa | Cast: Jake Gyllenhaal (Rory Adams), Rebecca Ferguson (Miranda North), Jake Gyllenhaal (David Jordan) e.a. |Release: 23 maart 2017 | Speelduur: 104 minuten
Life was een verrassende horrorfilm, die zich in de ruimte afspeelt en draait om de ontdekking van bizarre levensvormen. De sci-fi film is nu in Nederland op Blu-ray en Dvd verkrijgbaar.

Zes bemanningsleden van een internationaal ruimtestation staan op het punt om één van de belangrijkste ontdekkingen uit de geschiedenis van de mensheid te doen. De bemanningsleden krijgen de kans als eerste aan te tonen dat er buitenaards leven aanwezig is op Mars. Als de bemanningsleden hun onderzoek starten en hun methodes onbedoelde gevolgen krijgen, blijkt deze buitenaardse levensvorm intelligenter dan ze ooit hadden kunnen denken.

Life is prima ontvangen. Op RottenTomatoes heeft de film een 5,8 gemiddeld en is 67 procent van de critici positief. "Life is spannend en goed geacteerd en prima gefilmd, genoeg om te compenseren voor het feit dat het nauwelijks iets nieuws toe weet te voegen aan het claustrofobische ruimtegenre." De film was in elk geval ook een box office succesje, met een budget van 58 miljoen dollar, leverde hij namelijk 100 miljoen dollar op aan de wereldwijde box office.

Bekijk de afbeelding
Media: 1x Blu-ray | Video: 2.39:1 | Audio: Engels 7.1 DTS-HD MA 7.1 / Frans 5.1 DTS-HD MA | Ondertiteling: Nederlands, Frans, Spaans | Retail release: augustus 2017 | EAN: 8-712609-645194 | Met dank aan: Sony Pictures
Life wordt aangeleverd in een standaard Blu-ray keepcase. Voorop een poster van de film, met daarop de drie hoofdrolspelers: Rebecca Ferguson, Jake Gyllenhaal en Ryan Reynolds. Achterop zien we een synopsis en de gebruikelijke technische details. In de hoes tref je een UV-blaadje aan, voor het activeren van het online kopie van de film, en de schijf.

Beeld en audio

De Blu-ray uitgave van Life brengt goede kwaliteit met zich mee. De film is digitaal opgenomen en redelijk duister. Tegelijk levert hij daarmee niet echt veel in op het gebied van de beeldkwaliteit. Beelden zijn namelijk scherp, al zijn de donkerste scènes soms iets te duister. Grain is er niet echt aanwezig, maar je levert op die momenten wel in op kwaliteit en zichtbaarheid.

De audio is verder goed, met een DTS 7.1 soundtrack. Daarmee is de track echt fantastisch, met helder omgevingsgeluid dat je onderdompelt in de setting van een ruimtevaartuig. Dialoog is goed te horen, en de onderliggende soundtrack en geluiden bieden veel detail.

Extra's

Er zijn een paar extra's toegevoegd aan deze uitgave, waaronder de standaard
Verwijderde scenes. Ook heb je een aantal geinige extra's. Een daarvan draagt de titel Claustrofobische angst: het maken van een thriller in de ruimte en draait om hoe de setting het verhaal extra kracht geeft. De featurette Life: In gewichtsloosheid gaat in acht minuten in op de uitdagingen van het simuleren van de setting. Dan is er De kunst en realiteit van Calvin, die ingaat op het ontwerp van het monster in de film. Tot slot zijn er Dagboeken van astronauten, die kort ingaan op de personages.

Mooie uitgave van een prima film

Life heeft een mooie Blu-ray uitgave gekregen, met genoeg detail en nagenoeg perfecte audio. Het geheel is aangevuld met mooie extra's, en daarmee heeft Sony Pictures een prima uitgave op de markt gebracht.