Blu-ray review: 'The Space Between Us'

Blu-ray review: 'The Space Between Us'

Degelijke uitgave van een redelijke film.

Regie: Peter Chelsom | Cast: Asa Butterfield (Gardner Elliot), Gary Oldman (Nathaniel Shepherd), Janet Montgomery (Sarah Elliot), Trey Tucker (Harrison Lane), Carla Gugino (Kendra Wyndham), Britt Robertson (Tulsa) e.a. |Release: 30 maart 2017 | Speelduur: 119 minuten
The Space Between Us, een tienerdrama zonder al teveel diepgang is nu in Nederland verkrijgbaar op Blu-ray en Dvd. De film heeft een interessant uitgangspunt, namelijk een relatie tussen twee tieners die gescheiden worden door miljoenen kilometers aan ruimte. De uitwerking is iets minder geslaagd, maar doet niet af aan de uitgave.

Wat te doen als je mijlenver - letterlijk tientallen miljoenen kilometers - verwijderd bent van je geliefde? The Space Between Us vertelt het verhaal van Gardner (Butterfield), de eerste mens die op Mars is geboren en op 16-jarige leeftijd voor het eerst afreist naar Aarde. Hij onderneemt de lange reis naar aarde omdat hij op zoek is naar zijn vader, maar vooral ook naar Tulsa (Robertson), een Amerikaans meisje dat hij online heeft leren kennen. Alleen weet niemand of Gardner wel zo lang op aarde kan overleven.

De film is niet heel sterk, lezen we op RottenTomatoes. Gemiddeld kreeg hij een 4,4 van critici, met als consensus dat het een vrij standaard tienerdrama is dat de conventies van het genre absoluut niet weet te overstijgen. Jammer, want het uitgangspunt was uitermate interessant. Wellicht dat het dan ook door de ontvangst is dat de The Space Between Us niet wist te slagen aan de box office. Het budget van 30 miljoen dollar werd lang niet terugverdiend: de wereldwijde verdienste bedraagt slechts 14,7 miljoen dollar.

Bekijk de afbeelding
Media: 1x Blu-ray | Video: 16:9 / 2.39:1 | Audio: Engels, Frans DTS 5.1 | Ondertiteling: Nederlands, Frans | Retail release: september 2017 | EAN: 9-789461-874962 | Met dank aan: Splendid Film
The Space Between Us wordt aangeleverd in een standaard Blu-ray keepcase. Voorop de poster van de film: we zien Asa Butterfield prominent in beeld en op de achtergrond, wellicht nog prominenter, Britt Robertson. De synopsis en gebruikelijke technische info zijn op de achterkant te vinden en binnen in tref je één schijf aan en een grote foto uit de film.

Beeld en audio

The Space Between Us is digital opgenomen en dat zien we aan deze prima uitgave. Beelden zien er mooi en scherp uit, met meer dan genoeg details. De steriele omgevingen van Mars en veel mooiere beelden op Aarde, vormen een interessante dichotomie met elkaar. De audio is verder ook zeer degelijk, met een 5.1 soundtrack. Ook hier valt het verschil tussen Mars en de Aarde op, en dat is mooi. Dialoog is verder helder en duidelijk geprioriteerd.

Extra's

Er zitten geen extra's op deze Blu-ray uitgave. Dat is jammer, want op sommige internationale uitgaves zitten onder meer verwijderde scènes en zelfs een alternatief einde.

Degelijke uitgave van een redelijke film

De uitgave van The Space Between Us is degelijk. Misschien wel degelijker dan de film zelf. Waar de audio en de beelden mooi zijn en voldoen aan de standaard die we zijn gaan verwachten van Blu-ray uitgaven, is het ontbreken van wat kleine extra's wel jammer. Al met al is het een degelijke uitgave van een redelijke film.