Blu-ray review 'Everything, Everything' met toekomstige grootheden?

Succesvol tienerdrama.

Regie: Stella Meghie | Cast: Amandla Stenberg (Maddy), Nick Robinson (Olly), Anika Noni Rose (Pauline), Ana de la Reguera (Carla), Taylor Hickson (Kayra), e.a. | Speelduur: 96 minuten | Bioscooprelease: 17.08.2017 | Recensie: 2,5 sterren

Gebaseerd op het succesvolle gelijknamige romantische tienerboek van schrijver Nicola Yoon verscheen Everything, Everything afgelopen jaar in de wereldwijde bioscoopzalen. Het toch redelijk mierzoete tienerdrama gaf de hoofdrollen aan de onbekendere namen Amandla Stenberg (Rue uit The Hunger Games) en Nick Robinson (Zach Mitchell uit Jurassic World). De film werd een redelijk financieel succes.

Het $10 miljoen kostende Everything, Everything stelt de vragen: wat als je niet naar buiten mag, geen frisse lucht mag inademen noch het warme zonlicht op je gezicht kunt voelen? Wat als je die prachtige buurjongen nooit een kus zal kunnen geven? Het overkomt de 18-jarige Maddy. Door haar ziekte mag ze de veilige luchtdichte omgeving van haar huis niet verlaten. Maar Maddy is nieuwsgierig, slim en vastberaden. Zeker wanneer ze verliefd wordt op haar buurjongen Olly wil ze de fascinerende buitenwereld verkennen en haar eerste liefde ervaren. Wat begon met staren naar elkaar van achter het raam en met tekst berichtjes als enige communicatiemiddel, groeide uit tot een hechte band. Ondanks Maddy's aandoening willen zij alles riskeren om bij elkaar te kunnen zijn, zelfs als dit betekent dat zij alles daardoor kunnen verliezen.

Warner Home Video bracht Everything, Everything - goed voor ruim $61,6 miljoen wereldwijd - onlangs op Blu-ray schijf. Hieronder een blik op de uitgave, inclusief de bonusmaterialen.

Bekijk de afbeelding
Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: december 2017 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: Nederlands, Engels | EAN: 5051888227695 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Warner Home Video

De Blu-ray schijf van Everything, Everything zit vastgeklikt in een standaard Blu-ray keepcase. De hoes maakt duidelijk dat er een paar extra's zijn toegevoegd en in de hoes zit een flyer met een code voor de digitale HD-versie.

Beeld

De beeldkwaliteit van deze Blu-ray uitgave is sterk. De wat flets ogende beeldvullende opname ziet er superstrak uit met helder en vaak ook vol kleurgebruik. De scherpte valt ook op, zeker in de close-ups. De huid van de verschillende personages doet heel natuurlijk aan. Ook de mooie dieptewerking valt op. Warner Bros. heeft dus een prima beeld opgeleverd die je graag terug zou zien bij andere Blu-ray uitgaven.

Geluid

Met muziek van Ludwig Göransson, bekend van zijn werk voor films als Creed en het toekomstige Black Panther, valt er voldoende te genieten. Van heel veel geluidseffecten valt niet te spreken aangezien het drama zich vooral richt op de dialoog tussen de verschillende personages, gepaard met soms wat zwijmelende muziek. Ook opgeleverd door verschillende artiesten. Verder een prima standaard DTS-HD 5.1 geluidstrack.

Bonusmateriaal

Warner heeft een aantal extra's op de schijf gezet. Hieronder het overzicht:

Trapped in Love: The Story of Everything Everything: Een snelle meer promotionele extra over het verhaal van de film, met onder meer regisseur Stella Meghie, schrijver Nicola Yoon en uiteraard de cast van de film. Naast beelden uit de film zijn er ook aardige shots van achter de schermen. Te kort om door te kunnen gaan voor een inhoudelijke featurette.

Deleted Scenes: Dit is een reeks verwijderde scènes van in totaal 16 minuten. Er is geen commentaar van de regisseur. Het geheel is zeker aardig om even te zien als je van de hoofdfilm hebt genoten.

Prima tienerdrama; nette schijf

Everything, Everything heeft een zeer aardig plot en zal de nodige tieners aanspreken. De acteerprestaties zijn redelijk, maar het geheel is te flets om echt een succes genoemd te worden. De Blu-ray schijf levert een uitstekende beeldkwaliteit op, met ook een prima geluid. De extra's zijn wat basic. Hieronder de trailer: