POLL: Deel jij jouw Netflix wachtwoord?

Opvallend veel jongeren delen hun wachtenwoorden van streamingdiensten.

Via CNBC wordt duidelijk dat het delen van wachtenwoorden van streamingdiensten als Netflix en Amazon flink wat inkomsten scheelt voor de aanbieders. De streamingdiensten verliezen honderden miljoenen aan inkomsten door het delen van de inloggegevens. Volgens recente onderzoeken zou Hulu maar liefst $1 miljard verliezen. Een mooi momentje voor een POLL!

Opvallend is dat maar liefst 35 procent van de Millennials (geboren tussen 1980 en 2000) de inloggegevens deelt met bijv. vrienden en familie. Van Generatie X (1965 - 1980) deelt zo'n 19 procent zijn of haar wachtwoorden en de Baby Boomers (1940 - 1965) delen met 13 procent al een stuk minder.

Het meest opvallend is dat van de Post-Millennials (geboren na 2000) maar liefst 42 procent hun wachtwoorden delen. De reden van het delen zou komen door "het gevoel van wederkerigheid" en positief is dat "het delen relaties versterkt". Het zou zelfs zover gaan dat jongeren die uit huis gaan gewoon het wachtwoord van hun ouders blijven gebruiken. Ook stelletjes die uit elkaar gaan zouden vaak hetzelfde wachtwoord blijven hanteren.

Het delen van bijvoorbeeld een Netflix-account wordt veroorzaakt doordat premium en ultra abonnees op meerdere schermen tegelijkertijd kunnen Netflix-en. Ook bij een voordeliger abonnement (basic of standaard) is delen mogelijk, al kan er dan maar één scherm gebruikt worden voor avondje bingen.



NieuwsFilm

meest populair