Blu-ray review dystopische actiethriller  'Hotel Artemis'

Blu-ray review dystopische actiethriller 'Hotel Artemis'

Met onder meer Jodie Foster, Sofia Boutella, Jeff Goldblum en Dave Bautista.

Regie: Drew Pearce | Cast: Jodie Foster (The Nurse), Sterling K. Brown (Waikiki), Sofia Boutella (Nice), Jeff Goldblum (Niagara), Brian Tyree Henry (Honolulu), Jenny Slate (Morgan), Zachary Quinto (Crosby Franklin), Charlie Day (Acapulco), Dave Bautista (Everest), e.a. | Speelduur: 94 minuten | Bioscooprelease: 28.06.2018 | FilmTotaal recensie: 3 sterren

Met namen als Jodie Foster, Sofia Boutella, Jeff Goldblum en Dave Bautista zat Hotel Artemis van Drew Pearce (schrijver Iron Man 3, Mission: Impossible - Rogue Nation) bomvol grote namen. De dystopische actiethriller wist echter geen enorme indruk maken, ondanks dat de ontvangst hier en daar nog redelijk bleek. Zeker de visuele stijl werd geprezen en de rol van Foster als The Nurse viel in de smaak. Maar als geheel wist Hotel Artemis helaas niet te overtuigen.

Dutch FilmWorks bracht Hotel Artemis - goed voor 12,6 miljoen dollar - onlangs uit op Blu-ray. Hieronder een blik op die uitgave, inclusief het bonusmateriaal.

In het $15 miljoen kostende Hotel Artemis worden in een ondergronds ziekenhuis van "The Nurse" de meest duistere en zware criminelen behandeld worden. Ze komt er tijdens haar werk achter dat één van de patiënten een huurmoordenaar is die er op uit is om een andere patiënt te vermoorden.

Bekijk de afbeelding
Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: november 2018 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.39 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 8719372007570 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Dutch FilmWorks

De schijf van deze Blu-ray uitgave van Hotel Artemis zit verpakt in een standaard blauwe keepcase. De cover toont een alternatieve filmposter; de achterkant wat extra's. De leeftijd: 16 jaar.

Beeld

Ducth FilmWorks levert een prima schijf af, met een prima filmische sfeer en mooie natuurlijke, iets grauwe kleuren. Er ligt ook een mooie ruis over de film en dat zorgt voor de complete dystopische uitstraling. In High Def pakt het geheel netjes uit, aangezien de scherpte dergelijk is. Het lijkt helaas niet helemaal optimaal, aangezien het beeld soms ietsje te troebel lijkt in de scherpte. Desondanks ligt de kwaliteit ruimschoots hoger dan de gemiddelde Dvd-uitgave, zeker doordat de donkere scènes prima worden weergegeven.

Geluid

In de thriller speelt muziek een belangrijke ondersteunende rol. Niet alleen voor de spanningsopbouw, maar ook door de gekozen filmmuziek. Een van de verantwoordelijken was componist Cliff Martinez, bekend van titels als The Neon Demon en Spring Breakers. Er zijn voldoende surround effects tijdens de vele actierijke scènes vol gevechten en schietpartijen. Een nette track!

Bonusmateriaal

Naast wat trailer van andere Dutch FilmWorks-uitgaven biedt de schijf ook een aantal korte interviews, niet ondertiteld, in slechts een kleine 8 minuten. Niet enorm denderend.

Prima vermaak; geen topper

Hotel Artemis biedt een aantal gave rollen, leuke scènes en fraaie stijl, maar zoals de recensenten al aangaven is het geheel niet waanzinnig spetterend. Schrijver / regisseur Drew Pearce lijkt voor nu even geen nieuwe titel in de planning staan. Check hieronder een clip uit de film, met onder meer Sofia Boutella.