Blu-ray review 'Destroyer' - Is dat écht Nicole Kidman?

Onherkenbaarder heb je haar nog niet gezien.

Bekijk de afbeeldingRegie: Karyn Kusama | Cast: Nicole Kidman (Erin Bell), Toby Kebbell (Silas), Sebastian Stan (Chris), Tatiana Maslany (Petra), Scoot McNairy (Ethan), Bradley Whitford (DiFranco), Toby Huss (Gil Lawson), e.a. | Speelduur: 121 minuten | Bioscooprelease: 14.03.2019 | FilmTotaal Recensie: 4 sterren

Met 52 lentes blijft Nicole Kidman een prachtig mooie actrice, ondanks dat ze de nodige gezichtsveranderingen heeft ondergaan. In Destroyer ondergaat ze misschien wel de grootste metamorfose, aangezien je haar maar zeer moeilijk herkent. Maar is dit voldoende om de film gelijk op handen te dragen? Mwa, Kidman speelt zeker een aardige rol en kreeg daarvoor een Golden Globe-nominatie. Oscarmateriaal is de film zeker niet; het is meer een aardige misdaadfilm met een aardig plot en met momenten fraai spel van de cast. Sinds kort op Blu-ray!

In het $9 miljoen kostende Destroyer, goed voor $5,5 miljoen wereldwijd, ging zestien jaar geleden LAPD detective Erin Bell undercover in de Californische woestijn om te infiltreren in een corrupte bende geleid door de gewelddadige Silas. Waneer een van hun gewaagde bankovervallen fout gaat, wordt Erin ontmaskerd maar ontsnapt Silas. Zestien jaar later is Silas terug; groter, machtiger, gevaarlijker en met een uitgekiend plan om de grootste bank te overvallen. Dit keer zal Erin hem stoppen.

Bekijk de afbeeldingDiscs 1 x Blu-ray | Release: juli 2019 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.35 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 9789461876348 | Met dank aan: Remain the Light

De schijf van deze Blu-ray uitgave van Destroyer zit vastgeklikt in een grijze Blu-ray keepcase. Op de voorkant van de uitgave staat de moeilijk te herkennen Nicole Kidman en een quote van Nederlands beste filmwebsite Filmtotaal: "Sterk geschreven, geacteerd en geregisseerd." De achterkant laat geen extra's zien. De leeftijd: 12 jaar.

De beeldkwaliteit van deze Blu-ray uitave is wisselend. De kleuren en scherpte zijn redelijk, maar de er lijkt een lichte waas over het beeld te liggen met een lichte korrel. Heel storend is het niet, maar het werkt wel in het nadeel voor de meer donkere scènes in de film. Details vallen wat weg en dat maakt het aanzicht wat wisselend. Het lijkt er overigens wel op dat er veel opzet is om een realistische sfeer neer te zetten. Remain the Light houdt het bij deze film voor het geluid bij een DTS-HD 5.1 track. Dit is ruim voldoende. Er is veel dialoog, al komt er zo nu en dan ook stevigere actie in voor, denk maar aan de overvalscène. Prima, gemiddelde HD-uitgave.

Bonusmateriaal

Remain the Light is vaak niet zo happig op het meenemen van bonusmateriaal. Ook nu zijn er geen extra's. Er is enkel een menu voor de taalselectie (NL / FR) en daarna start de film nagenoeg gelijk. Hieronder een interview met Kidman over de film en haar rol, via W magazine.

Heb jij Destroyer gezien, en wat vond je ervan? En ben je van plan om deze film nog een keer te kijken?