Zwaar overhaaste 'Star Wars: The Rise of Skywalker' is "pure fan service"

Zwaar overhaaste 'Star Wars: The Rise of Skywalker' is "pure fan service"

De Star Wars-fans zullen dus wel blij zijn.

Heb jij Star Wars: The Rise of Skywalker al gezien, en was jij meer tevreden over dit negende deel dan over The Last Jedi uit 2017? De kans is groot aangezien de film moest dienen als "fan service".

Dit zei The Rise of Skywalker-editor Maryann Brandon tijdens de The Rough Cut podcast. Ze reageerde op de kritiek die regisseur J.J. Abrams en zij kregen nadat de film midden december verscheen:


"Kijk, uiteraard, dit is fanservice, en als je de fans niet zou bedienen, dan het zo zijn van, 'oh, deze ging niet mee in de geschiedenis van Star Wars en wat het allemaal betekent."

Geen winst te behalen
Brandon geeft ook aan dat er "geen winst te behalen" viel door de aanpak van Disney, aangezien er een kortere productietijd was waardoor er gehaast gewerkt moest worden dan normaal. Dit zei ze over de stress die ze ervoer:


"Toen we ongeveer op een derde zaten, was Kathy Kennedy van, 'JJ moet meer tijd doorbrengen in de montagekamer.' En ik wist dat dit niet zou gebeuren. Zeker niet door het schema dat we hadden. Niet met waar hij dagelijks mee te maken had... Hij was aan het einde van de dag gewoon uitgeput."

Ondertussen is er een roep om de 'director's cut' van Episode IX, maar of die verschijnt valt ten zeerste te betwijfelen.

NieuwsFilm

meest populair