Gwyneth Paltrow noemt kritiek op gezondheidswebsite Goop 'dikke onzin'

Gwyneth Paltrow noemt kritiek op gezondheidswebsite Goop 'dikke onzin'

De betere levensstijl voor mensen met zat geld staat bekend om opmerkelijke schoonheidstips.

Schitteren op het witte doek was voor Gwyneth Paltrow niet genoeg. Daarom startte ze in 2008 een onderneming genaamd Goop die zich richt op het verbeteren van je welzijn en levensstijl. Het is geen geheim dat de 47-jarige actrice er veel succes mee geboekt heeft - momenteel zou Goop zo'n honderd miljoen dollar waard zijn. Maar het bedrijf is ook bekend met narigheden.

Zo zouden er wetenschappelijke beweringen zijn gemaakt over de menselijke gezondheid en de producten en daden die daarop invloed hebben. Paltrow en Goop werden zelfs in 2017 aangeklaagd wegens onjuiste marketing en het toepassen van pseudowetenschap. Er werd een schikking van $125.000 getroffen en vijf jaar lang mag het bedrijf geen ongegronde beweringen meer maken. Dit begrijpt de Amerikaanse actrice wel, al is ze niet blij met het kritiek dat daarbij komt.

Goedkoop
Tegenover website Mashable vertelde de Iron Man-actrice over de onvriendelijke reacties: "We denken dat het allemaal clickbait en onzin is. Mensen kunnen ons nu bekritiseren op de meest opportunistische manieren. Ik vind het goedkoop en makkelijk van die websites om op deze manier het internetverkeer te vergroten."

Prijzig
De producten die Goop aanbiedt zijn niet bepaald voordelig - je moet er wat voor over hebben. En het advies over je gezondheid dat gegeven wordt moet je ook niet zomaar aanvaarden. Zelfs Paltrow is het daarmee eens:

"Er gebeurt op het moment een hoop in de media, ze proberen te zeggen dat we gezondheidsadvies geven. Of ze gebruiken het woord pseudowetenschappelijk, wat me echt gek maakt. Want dat houdt in: 'Dit kussen zal je rugpijn verhelpen!' En dat doen we niet. Als we ergens interesse in hebben, dan schakelen we een expert in."

NieuwsFilm

meest populair