Disney past na 'Star Wars' en 'Lilo & Stitch' nu ook 'Avatar' wat aan

Disney past na 'Star Wars' en 'Lilo & Stitch' nu ook 'Avatar' wat aan

Designers wereldwijd kunnen eindelijk opgelucht adem halen.

Over de inhoud van Avatar zal waarschijnlijk nog jaren gediscussieerd worden, maar over het visuele aspect was bijna iedereen het wel eens. De destijds vernieuwende film was een lust voor het oog.

Behalve één aspect, maar dat is nu eindelijk ook onder handen genomen. Hoewel het één van de duurste films ooit was, besloot men namelijk op het logo flink te bezuinigen.


Bekijk de afbeelding

In plaats van een krachtig, passend logo gebruikte men simpelweg een bestaand lettertype, genaamd Papyrus. Hij werd een klein beetje handmatig aangepast en voorzien van een clichématige glow.

Gratis
En deze Papyrus wordt al jaren gratis meegeleverd op alle PC's en Mac's. Fans - en dan vooral designers - stoorden zich al jaren aan deze makkelijke oplossing. Het iele logo leek niet te passen bij het bombastische sciencefiction epos.

Gelukkig heeft ook Disney - die de rechten nu in handen heeft - het licht gezien. Zij gebruiken voor de Disney+ eindelijk ook het logo dat een tijdje geleden werd gemaakt voor de franchise. Dat kon je bijvoorbeeld al terugvinden op strips.


Bekijk de afbeelding

Waarschijnlijk heeft het ook te maken met het naderende Avatar 2. De kans is groot dat de lijn daar wordt doorgezet.

Saturday Night Live maakte in 2017 overigens nog een grappig filmpje over het logo van Avatar. In de hoofdrol zien we niemand minder dan Ryan Gosling.



NieuwsFilm

meest populair