Emerce sprak hierover met Marco de Ruiter van The Walt Disney Company. Hij heeft als taak om te weten "waarvoor Disney in de Benelux staat". En daarbij matcht hij publiek en content via marketing.
Consumenten nemen meer dan één dienst af
Wat betreft Disney+ denkt De Ruiter dat er ruimte is voor meerdere streamingdiensten. "In de VS ligt het gemiddelde op net geen twee. Ook in Nederland is er ruimte voor meer dan één," aldus De Ruiter die ook zegt dat hij geen Netflix-killer in huis heeft en gelooft in de eigen content. "De markt is nu bevangen door een fear of missing out. Uiteindelijk is niet alles levensvatbaar."
Ook gelooft hij uiteindelijk niet dat de techniek het belangrijkst is. De Ruiter: "deze strijd win je primair met content." Ook denkt hij dat er altijd plaats is voor live televisie, wat een must is bij nieuws, sport en grote shows. "Iedereen komt af en toe op het punt even geen idee te hebben wat te streamen."
En over het gat dat er nog is met Netflix? "Met onze paar maanden mogen we nog serieus gas geven," sluit De Ruiter het interview af, dat je in zijn geheel op Emerce kunt lezen.