Dit is hoe Netflix het tij wil keren en nieuw wil aanbieden voor abonnees

Netflix zoekt echt naar manieren!

Netflix heeft wel eens betere tijden gekend. De streamingdienst verloor afgelopen kwartaal 200.000 abonnees en denkt er, vooral door het stoppen in Rusland, nog eens 2 miljoen te verliezen komend kwartaal.

Hoewel de streamingdienst populair blijft en meer dan 200 miljoen betalende abonnees heeft, kijkt men naar nieuwe mogelijkheden om mensen niet alleen vast te houden, maar ook om nieuwe abonnees te trekken.

Netflix wil het tij keren
Netflix hoopt het tij te keren met nieuwe toevoegingen aan zijn aanbod. Een daarvan zagen we de afgelopen tijd natuurlijk al, toen Netflix besloot om 'choose your own story'-content toe te voegen, die interactief is en het mogelijk maakt om zelf te kiezen wat je wil dat er gebeurt.

Deadline meldt nu dat Netflix experimenteert met live-streaming van bepaalde programma's. Het zou dan niet direct gaan om bijvoorbeeld sportevenementen, maar wel om unscripted series en stand-up komedie.

Netflix denkt er volgens Deadline bijvoorbeeld over na om zoiets te doen met het Netflix is a Joke, de live comedy festivals die het organiseert in de Verenigde Staten. Kijkers kunnen ook met live-streaming stemmen op wedstrijden en live finales kijken van populaire reality.

NieuwsFilm

meest populair