Memes hebben van Marvel-film 'Morbius' geen succes kunnen maken

Memes hebben van Marvel-film 'Morbius' geen succes kunnen maken

Morbius flopt na re-release opnieuw bij de box office.

Morbius flopt opnieuw bij de box office nadat memes ervoor hebben gezorgd dat Sony de film een re-release gaf. Het grote succes van Venom en Venom: Let There Be Carnage was voor Sony een duidelijk teken om door te gaan met hun eigen Spider-Man universum.

Sony's nieuwste film in Sony's Spider-Man universum is Morbius. Helaas voor Sony bracht de film wereldwijd maar 163 miljoen Amerikaanse dollars op.

Morbius
Morbius had oorspronkelijk uit moeten komen in 2020, maar door de COVID-pandemie werd de film met twee jaar uitgesteld. Toen Morbius in de bioscopen uitkwam, werd de film ontvangen met slechte recensies.

De enige plek waar Morbius echt succes leek te hebben, was op het memes gedeelte van het internet. De grappen en memes maakte de box office teleurstelling van Morbius belachelijk.

Memes
Zo werd er gebruik gemaakt van de hashtag #MorbiusSweep, waarmee gegrapt werd dat Morbius de succesvolste film aller tijden zou worden. Een andere veel voorkomende meme is een door de Power Rangers-geïnspireerde grap genaamd "Morbin' Time".

Deze laatste grap werd zelfs benoemd door Jared Leto in een zelfgemaakte video, waarin hij meedoet met de grap. Sony ging ook in op de memes, door aan te kondigen dat ze Morbius een re-release in Amerika zouden geven.

Re-release
Er is echter een duidelijk verschil tussen een groep mensen die een film willen zien, en een groep mensen die een film belachelijk willen maken. Sony heeft deze les op de harde manier moeten leren, want de re-release van Morbius bracht ze afgelopen weekend 300,000 Amerikaanse dollars op.

De film werd volgens Forbes vertoond in 1037 bioscopen, maar alsnog bracht de film nog geen halve miljoen Amerikaanse dollars op. Sony hoopte op nieuwe bezoekers door de vele memes over Morbius, maar ze hebben niet doorgehad dat memes niet hetzelfde zijn als fans.

NieuwsFilm

meest populair