Enorme chaos bij uitrol nieuwe streamingdienst Max: ook in Nederland problemen

Op social media klagen gebruikers volop over storingen en andere problemen.

De lancering van Max, de nieuwe streamingdienst van Warner Bros. Discovery, verliep dinsdag niet zonder problemen. Op social media klaagden gebruikers volop.

Warner Bros. Discovery is deze week begonnen met de uitrol van Max. Deze dienst combineert het aanbod van HBO Max en Discovery+.

HBO Max verdwijnt daardoor. Discovery+ zal wel als losse streamingdienst blijven bestaan.

Automatische verhuizing
Volgens Warner Bros. Discovery zal de HBO Max-app voor een groot deel van zijn gebruikers automatisch worden vervangen door de nieuwe Max-app. Sommige zullen dat zelf moeten doen.

Toch leek dat dinsdag niet helemaal goed in te gaan in de Verenigde Staten. Op social media klaagden gebruikers massaal over storingen en andere problemen.



Reactie
In een reactie laat Warner Bros. Discovery weten dat het aantal problemen en storingen meeviel en dat de problemen die zich voordeden snel konden worden opgelost.

Dat er wat problemen opdeden, is ook niet heel gek. Het bedrijf moest immers miljoenen klanten verhuizen van de ene naar de andere dienst.

Nederland
Max wordt deze week alleen uitgerold in de Verenigde Staten. Later volgen andere markten. Naar verwachting wordt de dienst pas begin volgend jaar in Nederland gelanceerd.

Overigens ervaren Nederlandse gebruikers op dit moment ook problemen door de Amerikaanse uitrol. Sommige worden doorverwezen naar de nieuwe Max-app en kunnen niet meer inloggen.

NieuwsFilm

meest populair