Netflix spint garen bij anti-wachtwoorddelen, maar waarschijnlijk niet de populariteitsprijs

Door deze nieuwe maatregelen moeten meer gebruikers een eigen abonnement afsluiten.

Het nieuwe beleid van Netflix om het delen van wachtwoorden tegen te gaan werkt: de toename van het aantal nieuwe abonnees is in de afgelopen vier jaar nog nooit zo hoog geweest. Dat meldt Variety.

Eind mei is Netflix Amerikaanse klanten erop gaan wijzen dat gebruikers buiten het eigen huishouden moeten worden toegevoegd als 'extra lid' of een eigen abonnement moeten afsluiten.

Eigen abonnement
Met succes. Het gevolg is dat meer mensen een eigen abonnement nemen bij de streaminggigant en dat is duidelijk terug te zien in de cijfers die analisten van het bureau Antenna hebben verzameld.

Volgens Antenna kreeg Netflix er de afgelopen weken dagelijks zo'n 73.000 nieuwe abonnees bij in de Verenigde Staten. Dat zou een toename zijn van 102 procent ten opzichte van het dagelijkse gemiddelde in de voorgaande twee maanden.

In balans
Opvallend is dat het aantal gebruikers dat zijn abonnement heeft opgezegd óók is toegenomen. Toch zou dit aantal in verhouding veel lager zijn dan het aantal nieuwe abonnees.

De toename an sich is zelfs hoger dan de gemeten pieken gedurende de coronapandemie en lockdowns.

NieuwsFilm

meest populair