Netflix-baas zegt dat 'Barbenheimer' op de streamingdienst ook een groot succes zou zijn geweest

Netflix-baas zegt dat 'Barbenheimer' op de streamingdienst ook een groot succes zou zijn geweest

Ted Sarandos denkt dat de grote van het scherm er niet echt toedoet.

Vorig jaar was het een lucratieve zomeropbrengst voor de bioscopen. Dit was voornamelijk te danken aan het grote 'Barbenheimer'-succes. De CEO van Netflix beweert dat deze blockbusters het ook op de streaminggigant enorm goed zouden hebben gedaan.

Greta Gerwigs Barbie bracht wereldwijd maar liefst 1,4 miljard dollar op. Oppenheimer van Christopher Nolan kwam weer uit op meer dan 951 miljoen dollar.

Succes
Andere blockbusters behaalden successen op streamingdiensten. Op Netflix was The Gray Man bijvoorbeeld een grote hit. Ondanks het feit dat deze niet overal even goede recensies scoort, was het wel de meest bekeken film op de streaminggigant van 2022, waardoor een sequel ook al is aangekondigd.

Martin Scorsese maakte nog niet zo heel lang geleden ook The Irishman voor Netflix. De Netflix-blockbuster was wel kort in de bioscoop te zien en bracht toen toch 8 miljoen dollar op. Ted Sarandos, de grote Netflix-baas, denkt dat Barbie en Oppenheimer het ook goed zouden hebben gedaan op zijn streamingdienst.

Anders
Zo zegt Sarandos: "Er is geen enkele reden om te geloven dat een film in de ogen van iedereen alleen maar de moeite waard is op het grootste scherm. Mijn zoon is een editor en hij heeft bijvoorbeeld 'Lawrence of Arabia' op zijn telefoon bekeken".


Nolan zal hier waarschijnlijk toch wel anders over denken. De geliefde regisseur is een fervente supporter van de bioscoopervaring en dan voornamelijk van IMAX. Zijn Oppenheimer won dan ook maar liefst 7 Oscars.

NieuwsFilm

meest populair