Het is een hoop getouwtrek in Hollywood. Niet alleen om filmrollen, maar ook om designers. Als een actrice in een gerenommeerd merk loopt, krijgt zij meer aandacht van fotografen, magazines, het publiek en filmstudio's. Hiervan profiteren dus zowel de actrice als de modeontwerper.
Vooraanstaande modehuizen
Het vervelende is alleen dat sommige modehuizen zichzelf zo vooraanstaand voelen, dat zij groeiende sterren als Zendaya de spotlight niet gunnen. Haar styliste Law Roach liet een bommetje vallen in gesprek met The Cutting Room Floor podcast. Hier bleek hoe arrogant de designers kunnen zijn.
Law Roach vertelde: "Ik schreef de grootste vijf aan en ze zeiden nee. Dingen als: probeer volgend jaar eens; nee, ze is te groen; ze staat niet op onze lijst. Toen ze in de Amerikaanse Vogue stond, had ze geen van die merken ooit gedragen. Nog steeds draagt zij geen Dior, Chanel of Gucci op een red carpet."
Eerst een contract
Law Roach vervolgde: "Toen ze wel voor het eerst een Valentino droeg, gebeurde dat pas na een contract. Daar weken wij voor een keer vanaf, want als ik zeg: Als het nu een nee is van jou, zullen wij altijd een nee voor jullie terug hebben. Ook bij de eerste keer Dolce & Gabbana lag er eerst een contract."
Over de haat en hun haters richting een jonge getinte tienerster van 14 jaar oud zei Law Roach: "Het punt is dat wij vonden dat wij de carrière van haar en die van mij konden bouwen zonder al die grote modehuizen. Het is een grote f**k you naar hen. Nu iedereen haar ineens wel aan wil kleden, zeg ik op mijn beurt: nee, niet dit seizoen."