Enorme stijging omzet 'Thunderbolts*': Marvel Studios profiteert van nieuwe filmtitel

De superheldenstudio kwam met een meesterzet waardoor het geld nu binnenstroomt.

Na een enigszins lauwe start lijkt Thunderbolts* alsnog aan kracht te winnen bij de bioscoopkassa. Dit lijkt voornamelijk te maken te hebben met de strategische rebranding als The New Avengers.

Dit lijkt een meesterzet te zijn van Marvel Studios. Hun nieuwste blockbuster maakt nu namelijk een stevige comeback, en dat is precies wat het MCU nodig had. Op dinsdag sprong de film 49% omhoog ten opzichte van maandag en haalde alleen al in Amerika 7,5 miljoen dollar op.

Betere cijfers
Daarmee komt de binnenlandse opbrengst op 86,8 miljoen en wereldwijd op 172,9 miljoen, dat terwijl de film pas een week draait. Dit is merkwaardig, al helemaal gezien de teleurstellende start.

The New Avengers kostte naar verluidt ongeveer 180 miljoen dollar om te maken, maar het openingsweekend was allesbehalve veelbelovend. De keuze werd snel gemaakt om de film te hernoemen als een soort van nieuwe 'Avengers'-film, wat nu zijn vruchten afwerpt.

Reactie
De regisseur van de superheldenfilm, Jake Schreier, zei er het volgende over: "Het is een soort van rebranding, om het publiek op het verkeerde been te zetten maar dan wel in de positieve zin". Hoewel de blockbuster nog niet winstgevend is, lijkt het wel die kant op te gaan.

Bekijk op Instagram


Ook scoort The New Avengers mooie cijfers, zoals een 88% op Rotten Tomatoes. De film wordt geprezen om de cast, de chemie tussen de antihelden, en de wat rauwere toon. Als deze trend zich doorzet, zou Marvel een nieuw onverwacht bioscoopsucces in handen kunnen hebben.

NieuwsFilm

meest populair