Gwyneth Paltrow over de beruchte 'vagina-kaars' van haar wellness-bedrijf: "Behoorlijk veel ophef"

De actrice legt uit hoe ze op het idee kwamen en dat ze er nog steeds trots op zijn.

Gwyneth Paltrow is al decennialang actief in Hollywood, maar heeft ook haar eigen welness-bedrijf, genaamd Goop. Wel ontstond er veel commotie rondom haar beruchte 'vagina-kaars', waar de met een Oscar bekroonde actrice zich weer eens over uitlaat.

Vijf jaar na de lancering blijft het product hét voorbeeld van hoe haar merk Goop grenzen opzoekt. Tijdens de Mindvalley Manifesting Summit in Los Angeles vertelde Paltrow hoe het allemaal begon: "We waren met geuren aan het spelen en ik zei voor de grap: 'Oh, dat ruikt naar... je weet wel...'."

Iets van maken
Haar collega, Douglas Little, stelde toen voor om er een kaars van te maken. Zo ontstond de 'This Smells Like My Vagina'-kaars. Paltrow vervolgt: "Er was meteen enorm veel over te doen. Het duurde ook bijzonder lang om daarvan te herstellen, iedereen had het erover".

Dit was echter niet het enige opvallende Goop-product. Paltrow verkocht eerder al een vaginale 'wellness egg' van 66 dollar en een mysterieus potje 'sex dust'. Toch blijft de kaars het meest iconisch, mede dankzij de wereldwijde ophef én uitverkochte status.

Collectorsitem
Hoewel de kaars inmiddels uit de handel is gehaald, duikt deze wel nog op op websites als eBay. Het is vandaag de dag uitgegroeid tot een heus collectorsitem, dat nu een waarde heeft van ongeveer $350 per kaars.

Bekijk op Instagram


Paltrow is nog steeds trots op de kaars: "Er heerst zoveel schaamte rond vrouwelijke seksualiteit. Ik dacht over de kaars: we zijn mooi, we zijn geweldig, en rot maar lekker op als je dat niet aankan. Het was een fascinerend idee".

NieuwsFilm

meest populair