De film volgt journaliste Laura Blacklock, die tijdens een luxe cruise meent te zien hoe iemand 's nachts overboord wordt gegooid. De bemanning ontkent; alle passagiers zijn aanwezig. Terwijl haar geloofwaardigheid onder druk staat, blijft zij zoeken naar antwoorden. De Tomatometer staat momenteel op een bedenkelijke 22 procent.
Rode haringen
Courtney Howard (Variety) wijst op de manier waarop de film zijn puzzel uitstalt. Volgens haar is het minder een whodunit dan een spel van misleiding: "Het mysterie draait minder om wie er meespeelt - alertere kijkers hebben de kwaadwillenden al snel door - en meer om de raadselachtige moeite die de makers doen om geforceerde 'rode haringen' te planten."
Chris Barsanti (Slant Magazine) benadrukt het tempo. De vertelling is energiek, maar de finale komt te snel opzetten: "De film verspilt geen tijd, maar schiet ook te snel naar zijn climax." Barsanti waardeerde het tempo, maar plaatste daar tegenover dat de spanningsboog onvoldoende wordt uitgerekt.
Aambeeld gratie
Nick Schager (The Daily Beast) heeft een stevig oordeel over de effectiviteit als thriller. Hij stelt dat de film de belofte van het genre niet waarmaakt: "Een thriller in naam alleen; het heeft de gratie en sluwheid van een aambeeld tegen het hoofd."
Tania Hussain (Collider) is positiever over de uitvoering en de hoofdrol: "Slim, stijlvol en spannend; het werkt grotendeels dankzij Knightley's spel. Het plot is voorspelbaar: geen genrerevolutie, maar wel behoorlijk solide."