Het moet niet gekker worden: Parmezaanse kaas sluit een deal met Hollywood

Het moet niet gekker worden: Parmezaanse kaas sluit een deal met Hollywood

Nee, dit is geen 'fake news' en ook geen late 1 aprilgrap...

Maak je klaar voor een stuk meer Parmezaanse kaas in Hollywoodfilms. Het Consorzio del Formaggio Parmigiano Reggiano, de organisatie die de productie van de 'echte' Parmezaanse kaas beheert, heeft een deal gesloten met een talentbureau voor TV en film.

Dat meldt het consortium zelf. Het talentbureau is United Talent Agency, dat al een groot aantal beroemde cliënten heeft zoals Elliot Page, Cynthia Erivo, Mikey Madison en nog veel meer. En nu dus ook Parmezaanse kaas.

Marketing
Volgens een statement zal UTA ingezet worden "om Parmigiano Reggiano aan een breed scala aan partners te introduceren, om zo zijn boodschap van gastronomische uitmuntendheid en hoogwaardige ingrediënten, productie en distributie verder uit te dragen."

Met andere woorden gaat het hier dus om zogeheten 'product placement'. De filmindustrie staat erom bekend dat producten van sponsors vaak heel prominent in beeld worden gebracht als marketingtruc.

In de toekomst
In welke films we de Parmezaanse kaas kunnen verwachten, dat is nog niet bekend. In ieder geval lijkt het een leuk idee om de komende jaren je ogen goed open te houden in de bioscoop. Wellicht spot je de kaas vanzelf.

Bekijk op Instagram



NieuwsFilm

meest populair