De film volgt huurmoordenaar Beatrix Kiddo, die na een aanslag door haar voormalige bende ontwaakt en een pad van wraak kiest. De complete cut verenigt Vol. 1 en Vol. 2 tot 247 minuten aan Tarantino-waanzin. De Tomatometer staat momenteel op de volle 100%!
Vrij en ongetemd
Peter Travers (The Travers Take) prijst de ongeremde samenvoeging en waardeert met 3,5/4. Hij noemt het één ongesneden, ongekeurd geheel waarin Uma Thurman helemaal losgaat: "Tarantino smelt zijn twee 'Kill Bill'-epossen samen tot een radicaal ongetemde film, waarin Uma eindelijk echt vrijbreekt."
Kyle Smith van Wall Street Journal benadrukt de tijdsinvestering, maar vooral de uitbundige beloning: "Als het al buitensporig veel tijd vraagt, is het een nog buitensporiger genoegen; zo'n zeldzame film waarvoor je echt naar de bioscoop gaat voor volledige onderdompeling."
Viscerale pracht
Matt Zoller Seitz van RogerEbert.com geeft 4/4 en beschrijft een overdonderende zintuiglijke trip: "Dit is een enorme, visceraal ervaren rit, met stralende kleuren, leigrijs zwart-wit en geisers van karmozijnrood bloed." Zijn nadruk ligt op de textuur, het contrast en de choreografie van het geweld.
Barry Hertz (Globe and Mail) noemt The Whole Bloody Affair een ultieme filmervaring: "In zoveel opzichten is dit de meest filmische film, alsof Tarantino gul zijn schedel openboort om iedereen rechtstreeks toegang te geven tot zijn door cinema geobsedeerde brein." De toon is speels, maar de lof is overduidelijk.
Diepe onderdompeling
Kyle Smith van Wall Street Journal voegt toe dat juist de integrale montage de kijker volledig opslokt: "De zeldzaamheid van zo'n totale onderdompeling maakt de reis de moeite waard." Zijn punt sluit aan bij het idee dat Kill Bill: The Whole Bloody Affair vooral in zijn langgerekte vorm werkt.
In Nederland lijkt de film (nog) niet te draaien op het witte doek.