Acteur Kevin James gaat viral op TikTok met de beste marketingcampagne in jaren

Acteur Kevin James gaat viral op TikTok met de beste marketingcampagne in jaren

Al is niet iedereen overtuigd dat het hier wel om een marketingstunt gaat...

Acteur Kevin James kennen we waarschijnlijk allemaal als een van die gezichten die je vaak ziet opduiken in komedies, zowel op streaming als in de bioscoop. Onlangs was hij nog te zien in de film Playdate met Alan Ritchson.

Maar nu komt de acteur met iets wel heel unieks. James is namelijk een account gestart op TikTok en Instagram waarvoor hij video's maakt als 'Matt Taylor', een kunstdocent aan de middelbare school.

Marketingstunt
Het account heet @thisismatttaylor en plaatst regelmatig video's waarin we 'Taylor' (James dus) zien schilderen of lesgeven terwijl hij levenslessen deelt met zijn volgelingen.

Waarom doet hij dit? Veel mensen denken dat het hier gaat om een marketingcampagne voor zijn aankomende film Solo Mio. Dit is een romantische komedie van regisseurs Charles en Daniel Kinnane.

Solo Mio
Solo Mio gaat over Matt (achternaam onbekend), een man wiens leven overhoop wordt gehaald wanneer zijn verloofde hem laat staan aan het altaar. Daarop besluit hij alleen op huwelijksreis te gaan.



De filmpjes van 'meester Taylor' gaan ogenschijnlijk over kunst, maar de opvallende kijker merkt dat hij veel spreekt over zijn falende liefdesleven en de lessen die hij hieruit haalt.

Niet zeker
Hoewel de link tussen het account en de film duidelijk lijkt, is niet iedereen overtuigd. Tot nog toe heeft het account namelijk geen enkele verwijzing gemaakt naar de film of de regisseurs.



Of het hier dan inderdaad gaat om een marketingstunt, daar komen we ongetwijfeld binnenkort achter. Solo Mio verschijnt in februari in de Amerikaanse bioscopen. Een Nederlandse releasedatum is helaas nog niet bekend.

NieuwsFilm

meest populair