Christopher Walken over door velen gehate acteur: "Ik kan niet zeggen dat ik een goede band met hem heb opgebouwd"

Christopher Walken over door velen gehate acteur: "Ik kan niet zeggen dat ik een goede band met hem heb opgebouwd"

Ook een toenadering van Sandler na een pijnlijke draaidag bleek niet te werken.

Werken met Adam Sandler staat in Hollywood bekend als ontspannen en gezellig, iets wat verklaart waarom zoveel acteurs steeds terugkeren in zijn Happy Madison-producties. Van Jennifer Aniston tot Steve Buscemi: Sandler bouwde een hechte creatieve familie op die zelden nee zegt.

Toch gold die warme reputatie niet voor iedereen. Tijdens de opnames van de komedie Click uit 2006 kruisten Sandler en Christopher Walken elkaars pad. Walken speelde Morty, een engel des doods, maar voelde weinig behoefte om buiten de set een band op te bouwen.

Andere stijl
Het verschil zat vooral in hun werkwijze. Sandler houdt van improvisatie en herschrijvingen, terwijl Walken bekendstaat om het woord voor woord memoriseren van zijn tekst. Wanneer er last-minute grappen werden toegevoegd, botste dat met Walkens voorbereiding en voorkeur voor vaste structuren.

Sandler vertelde later hoe hij Walken belde met nieuwe ideeën, waarop de acteur droog reageerde dat hij alles al uit zijn hoofd kende. Dat leidde ertoe dat Sandler liever zijn eigen scènes herschreef dan Walken te vragen zich opnieuw aan te passen.

Botsing
Die professionele frictie vertaalde zich ook naar hun persoonlijke omgang. Sandler probeerde de samenwerking vriendschappelijker te maken door voor te stellen samen iets te gaan doen. Walkens reactie was echter kort en krachtig: nee, zonder verdere uitleg of aarzeling.


Dat is opvallend, omdat Walken wel vaker in Sandler-producties verscheen, waaronder Joe Dirt. Toch bleef het strikt zakelijk. Sandler gaf later toe dat hij simpelweg moest accepteren dat niet elke collega geïnteresseerd is in vriendschap naast het werk.

Duidelijke werkwijze
Uiteindelijk zegt het vooral iets over Walkens karakter. De acteur staat bekend om zijn eigenzinnige houding en duidelijke grenzen. Terwijl Click wereldwijd meer dan 240 miljoen dollar opbracht, bleef Walken onverstoorbaar: professioneel betrokken, persoonlijk afstandelijk, en volledig tevreden met die rolverdeling.

NieuwsFilm

meest populair