Het is nog niet duidelijk of de productie een live-actionfilm of een animatiefilm wordt. Wel is het plan om een potentiële filmfranchise op te zetten rond deze eigenzinnige, harige monstertjes.
Ontstaan van Labubu
Labubu werd ontworpen door kunstenaar Kasing Lung en aanvankelijk geproduceerd door How2Work. De populariteit explodeerde toen de Chinese retailer Pop Mart de figuurtjes in 2019 op de markt bracht.
De figuurtjes worden verkocht in zogenoemde 'blind boxes', waarbij kopers pas bij het openen ontdekken welk karakter ze hebben gekocht. Dit verrassingselement heeft geleid tot een enorme vraag.
Secundaire markt groeit explosief
Door de populariteit is er een levendige secundaire markt ontstaan, waar verzamelaars hoge bedragen betalen voor de zeldzaamste exemplaren.
De film wordt geproduceerd door Department M en Wenxin She. Het project bevindt zich nog in een vroeg stadium en zoekt momenteel een scenarioschrijver.
Samenwerking met Pop Mart
Sony Pictures werkt nauw samen met Pop Mart om de Labubu-franchise naar het grote scherm te brengen.
Het nieuws volgt op het succes van Sony's animatiefilm KPop Demon Hunters, die via Netflix werd uitgebracht en wereldwijd veel aandacht trok.