Bellen in de bioscoop mag toch helemaal niet?

Jawel hoor. Horrorfilm Last Call geeft een nieuwe definitie aan interactiviteit.

Een nieuwe Duitse horrorfilm, genaamd Last Call, probeert interactiviteit van het publiek naar een hoger niveau te tillen. Bij elke viewing wordt één persoon uit het publiek gebeld en deze zal vervolgens een telefoongesprek voeren met een personage uit de film. Last Call zal niet alleen maar iemand opbellen tijdens de film; het gaat een stuk verder dan dat:

Special language recognition software will transform the participant’s answers via mobile phone into specific instructions. A specially developed software then processes these commands and launches an appropriate follow-up scene. The dialogue between the movie’s main actress and an audience member leads to a different film - and outcome - every time: sometimes with a happy end, sometimes with a more gruesome one.

Zodra je een kaartje koopt voor de film, moet je je telefoonnumer achterlaten. De software kiest willekeurig iemand uit en belt deze op tijdens de film. Zodra de persoon opneemt vraagt een vrouwelijk personage on-screen om hulp. De toeschouwer moet haar vervolgens helpen ontsnappen door haar de weg te wijzen in een oud en verlaten sanatorium. Ook mag de gebelde persoon bepalen of het on-screen personage andere on-screen personages moet helpen ontsnappen. De beller bepaalt het lot van de personages en dus het verloop van de film.

Leuk concept (als het tenminste werkt). Hieronder de trailer ter promotie van Last Call.


Verder ook nog een minder positief bericht over telefoontjes in de bios. Volgens de LA Times keek een man onlangs naar Shutter Island in een bioscoop in Lancaster. Een vrouw was luidruchtig aan het bellen tijdens de film en de man besloot er wat van te zeggen. De vrouw vertrok met twee mannen, die later terugkeerden en de nietsvermoedende man in zijn keel staken met een vleesthermometer.

“It was a vicious and cowardly attack", aldus een LA County Sherif.

NieuwsFilm

meest populair