Blu-ray

Blu-Ray Review: Get Him To The Greek

Zeer vermakelijke "mindfuck" na Forgetting Sarah Marshall.

door Bram de Groot op 07.01.2011 om 13:44 in Blu-ray

Regie: Nicholas Stoller | Cast: Jonah Hill (Aaron Green), Russell Brand (Aldous Snow), Rose Byrne (Jackie Q), Sean Combs (Sergio Roma), Elizabeth Moss (Daphne Binks) e.a. | Speelduur: 109 minuten | Jaar: 2010 | Bioscooprelease: 1 juli 2010 | Retail release: 9 december 2010 | Beeld: 1080p HD 16 : 9 (1.85 : 1) | Geluid:: Engels DTS-HD MA 5.1 en Frans DTS 5.1 | Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels | EAN: 5050582805611 | FilmTotaal Recensie

Niet vaak zien we een spin-off voorbijkomen van een komedie. Het door Nicholas Stoller geschreven, geproduceerde en geregisseerde Get Him To The Greek uit 2010 is dit wel, aangezien het een spin-off is van de komedie Forgetting Sarah Marshall (2008). Waar deze film voornamelijk rond de personages van Jason Segel, Kristen Bell en Mila Kunis draait, hebben de Britse komiek Russell Brand - als de losgeslagen Aldous Snow - en Jonah Hill - als de kwakkelende stagiair Aaron Green - de hoofdrollen in het verrassende Get Him To The Greek. Hierbij mag de lachwekkende bijrol van Sean Combs als de energierijke en hilarische platenbaas niet vergeten worden. De film was verleden jaar met name in de States een redelijk succes en scoorde wereldwijd bijna $100 miljoen aan de bioscoopkassa. De Dvd / Blu-Ray is ondertussen al een kleine maand verkrijgbaar.

SYNOPSIS
In Get Him To The Greek is Aaron Greenberg (Hill) een gedreven, net afgestudeerde jongen die assistent is bij een platenmaatschappij. Zijn grote droom begint als hij de Engelse muzikant Aldous Snow (Brand) naar een concert moet brengen in het 'Los Angeles Greek Theater'. Dit onder het toeziend oog van zijn baas Sergio Roma (Combs).

TRAILER
Bekijk hieronder de trailer van Get Him To The Greek of klik door naar de HD versies:

WAARDERING & BOX OFFICE
Op Rotten Tomatoes krijgt Get Him To The Greek 73%. De IMDb noteert wat lager met een 6,7 (bij ruim 29 duizend stemmen). De bezoekers van FilmTotaal geven gezamenlijk een 6,8. Onze recensent Arman Avsaroglu geeft 3,5 ster naar aanleiding van zijn recensie.
De bondige reactie van FT bezoeker Ikke112: Geweldige film! Erg lachwekkend, leuke scenes!
Het productiebudget van Get Him To The Greek bedroeg circa $40 miljoen. In het eerste weekend in de States verdiende de film een redelijke $17,6 miljoen en eindigde op $61 miljoen. Wereldwijd stopte de teller op zo'n $91 miljoen. In Nederland leverde de komedie een kleine $500.000 op.

DE BLU-RAY DISK
We bekijken de single disc Blu-Ray uitgave van Get Him To The Greek. Het recensie-exemplaar komt in een standaard Blu-Ray keepcase. De vormgeving is erg matig, maar geeft wel aan wat de strekking is van de komedie. Een verbaasde Hill en een feestende/losgeslagen Brand met enige nadruk op een belangrijk onderdeel: drank en vrouwen! Een 6,5. Bekijk hieronder het recensie-exemplaar (muisklik voor een vergroting).

DE EXTRA'S
De Blu-Ray van Get Him To The Greek bevat... geen extra's... Erg jammer. Op buitenlandse uitgaven zijn juist enorme hoeveelheden aan extra's terug te vinden, met o.a. verwijderde en alternatieve scenes en vele docu's. Ook is er een langer durende "Unrated" versie verkrijgbaar. Erg jammer dat de distributeur ervoor heeft gekozen om géén extra's toe te voegen op de Nederlandse uitgave.

BEELD & GELUID
TV: Panasonic plasma TH-42PZ80E | Blu-Ray Speler: Philips BDP 7500 | Reciever: Onkyo TX-SR607 | Surround-set: Harman Kardon HKTS16BQ

De beeldkwaliteit is erg mager. Er is regelmatig een storende grain te zien. Een film als deze zou juist geen grain moeten hebben. De scherpte en kleuren zijn verder van de juiste kwaliteit, maar het is toch erg jammer dat er niet het maximale uit de transfer is gehaald. Een 7,5. De geluidskwaliteit krijgt een 9. Dit aangezien het niet bepaald een film is dit je voor het geluid hoeft aan te schaffen. Of je moet erg gecharmeerd zijn van de muzikale toon in de film. Het klinkt allemaal als verwacht.

CONCLUSIE
Get Him To The Greek is een geweldige humoristische "mindfuck", een woord dat in de film zo nu en dan terugkomt. Naast de prima rollen van Hill en Brand werkt de bijrol van rapper P Diddy (Sean Combs) - of hoe hij tegenwoordig ook genoemd wilt worden - op de lachspieren. Dit mede omdat hij zichzelf regelmatig behoorlijk voor lul zet. Een prima film om je een avondje kapot bij te lachen, al moet je waarschijnlijk wel van dit soort no-brainers houden.
De Blu-Ray uitgave van de komedie is helaas teleurstellend. Ondanks dat de film mager aan de Nederlandse box office presteerde, zou het voor de liefhebbers van de film leuk zijn geweest als er wat extra's terug te vinden waren op de BD-25 disc. Jammer, zeker omdat er buitenlandse uitgaven bol staan van de extra's. Ook de beeldkwaliteit stelt teleur. Er is regelmatig een storende grain aanwezig. Al met al een Blu-Ray uitgave voor de fans of een avondje goed lachen.

FT cijfer
6,8
Beeld
7,5
Geluid
9
Extra's
-
Verpakking
6,5
Conclusie
LICHTBLAUW

VERKRIJGBAARHEID
Naast de Blu-Ray versie van Get Him To The Greek is er ook 1 disc Dvd versie verkrijgbaar, o.a. bij de FilmTotaal DVD Shop. Met dank aan de uitgever Universal Pictures voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar.