Blu-Ray Review: Warm Bodies

De romantische zombiefilm, die blijk geeft dat de tienerinsteek ook heel verrassend kan uitpakken.

Regie: Jonathan Levine | Cast: Nicholas Hoult (R), Teresa Palmer (Julie), Analeigh Tipton (Nora), John Malkovich (Grigio), Rob Corddry (M), e.a. | Speelduur: 98 minuten | Jaar: 2013 | Bioscooprelease: 25 april 2013 | Retail release: 20 juli 2013 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.40 : 1) | Geluid: Engels, Frans DTS-HD MA 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands, Frans | Aantal Discs 1 x Blu-Ray, 1 x Dvd | Distributeur: Belga Films EAN: 5412370820594 | FilmTotaal.nl recensie

Na twee redelijk onbekende films wist regisseur Jonathan Levine te verrassen met de dramedy 50/50, waarin op een komische manier werd omgegaan met de gevolgen van de ziekte kanker. Met zijn laatste film Warm Bodies, een verfilming van het gelijknamige boek van auteur Isaac Marion, gaf hij een dezelfde draai aan het zombie-genre door het verhaal te vertellen door de ogen van een zombie, een prima rol van van Nicholas Hoult (X-Men: First Class, Jack the Giant Slayer[/i]). Met een flinke dosis romantiek, de "Boneys" en bijrollen van Teresa Palmer, Rob Corddry en John Malkovich groeide het meer dan goed ontvangen Warm Bodies uit tot behoorlijk financieel succes. Het haalde namelijk meer dan $110 miljoen op aan de wereldwijde bioscoopkassa. Eerder deze maand verscheen de zombie-romkom in een nette Blu-Ray + Dvd uitgave in het schap.

SYNOPSIS
In Warm Bodies begint een existentieel getormenteerde zombie een onwaarschijnlijke vriendschap met de vriendin van een van zijn slachtoffers. Het is het begin van een kettingreactie die hem en zijn medezombies zal transformeren.

TRAILER
Bekijk hieronder de Nederlands ondertitelde trailer van Warm Bodies:

WAARDERING & BOX OFFICE
Op Rotten Tomatoes is Warm Bodies ruimschoots "Fresh" met 81%. De IMDb noteert een redelijke 7.0 bij ruim 83 duizend stemmen. De bezoekers van FilmTotaal beoordelen de zombiekomedie ook met een 7,0 (Stem zelf). FT recensent Thierry Verhoeven gaf 4 sterren naar aanleiding van zijn recensie.
Een reactie van FilmTotaal bezoeker StevieB33ns: ...Ik was echt positief verrast, een frisse draai aan het toch wel beetje uitgemolken zombie-thema. Het was wel grappig hoe de gedachten gang vertaald werd naar de lichaamsbewegingen. Echt een aanrader, leuke zombie film om met je vriendin naartoe te gaan...
Het productiebudget van Warm Bodies bedroeg circa $35 miljoen. In het eerste landelijke weekend in de States verdiende Jonathan Levine's vierde bioscoopfilm circa $20,4 miljoen en eindigde op een redelijke $66,4 miljoen. Wereldwijd kwam de teller uit op een prima $117,0 miljoen. De opbrengst in de Nederland kwam uit op een wat magere $231,5 duizend.

BLU-RAY
We bekijken de dubbel disc Blu-Ray+Dvd uitgave van Warm Bodies. Het recensie-exemplaar zit verpakt in een zwarte Blu-Ray keepcase met daaromheen een vergelijkbare sleeve. De vormgeving van de cover van deze Blu-Ray uitgave is gebaseerd de herkenbare reeks filmposters. Bekijk hieronder het recensie-exemplaar (muisklik voor een vergroting).

EXTRA'S
Audiocommentary by the director & cast | Beware of the Boneys: Visual effects | Bustin Caps: Weapons & stunts | Deleted scenes | Extreme make-over: Make-up effects | Shrug & Groan: Gag reel | Zombie acting tips with Rob Corddry
Deze Blu-Ray uitgave van Warm Bodies bevat een klein uur aan extra's, exclusief het audiocommentaar van regisseur Jonathan Levine en acteurs Nicholas Hoult en Teresa Palmer. De extra's zijn gevarieerd en bestaan voor een groot gedeelte uit drie featurettes, die een blik geven op de visual effects van de "Boneys", de wapens en de stunts en de make-up van met name de zombie R (Nicholas Hoult). Ook kan er een handjevol aardige verwijderde scenes bekeken worden, die ook te raadplegen zijn met commentaar van regisseur Levine. De gag reel van zo'n vijf minuten is op zich best aardig, al kunnen de meeste mensen waarschijnlijk meer lachen om het vermakelijke "Zombie Acting Tips with Rob Corddry", die in de hoofdfilm de rol speelt van de zombie M.

BEELD & GELUID
TV: Panasonic plasma TH-42PZ80E | Speler: Philips BDP 7500 | Reciever: Onkyo TX-SR607 | Surround-set: Harman Kardon HKTS16BQ
Al met al weer een prima schijf met een scherp High Definition beeld en een geluidstrack die voldoende gepaste surroundeffecten laat horen. De distributeur Belga films liet eerder met de Blu-Ray uitgave van Spring Breakers prima uitgaves af te leveren.

CONCLUSIE
Vooraf leek Warm Bodies een soort van Twilight-kloon te worden. Ondanks dat er heel wat overeenkomsten zijn tussen de twee titels wist regisseur Jonathan Levine dit gelukkig te voorkomen. Hierdoor is Warm Bodies ook een erg leuke film geworden voor andere filmliefhebbers dan alleen jonge tienermeisjes. Het succes zal Levine waarschijnlijk meer grotere projecten brengen. Voorlopig is nog niet bekend welke volgende stap hij zet.
Deze Blu-Ray van Warm Bodies is behoorlijk nette uitgave. Distributeur Belga Films weet het pakketje wederom compleet aan te leveren met een prima beeld en geluid, uitgebreide extra's en een prima verpakking, inclusief een extra Dvd met de hoofdfilm.

VERKRIJGBAARHEID
Naast deze 2 disc Blu-Ray + Dvd uitgave van Warm Bodies is er een 1 disc Dvd uitgave verkrijgbaar bij de bekende (web)winkels.
Met dank aan de distributeur Belga Films voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar.