Reclamefilmer Matthijs van Heijningen jr. maakt volgend jaar zijn debuut als speelfilmregisseur. Dat heeft producent Alain de Levita van NL Film donderdag bekendgemaakt.
De 'bizarre thriller-komedie' heeft als voorlopige werktitel Brad Pitt 62. De titel verwijst naar de chatnaam van de hoofdpersoon. Jean van de Velde schrijft het scenario.
De Levita stelt dat de film de sfeer van de film Fargo van de broers Joel en Ethan Coen moet gaan ademen. Het verhaal vertelt over een eenzame jongen die op internet contact zoekt met andere mensen. De gevolgen daarvan zijn onvoorzien en gruwelijk, aldus De Levita.
NL Film produceert de film, die medio 2005 opgenomen gaat worden. Matthijs van Heijningen jr. werd wereldberoemd als reclamefilmer. Hij sleepte bijna alle belangrijke prijzen in de wacht die op dat gebied te winnen zijn. Onlangs werd hij op het reclamefestival van Cannes nog bekroond voor zijn spotje met een olifant voor automerk Peugeot.