Blu-Ray Review: Sex Tape

Cameron Diaz met de billen bloot.

Regie: Jake Kasdan | Cast: Cameron Diaz (Annie), Jason Segel (Jay), Rob Corddry (Robby), Rob Lowe (Hank), Ellie Kemper (Tess), e.a. | Speelduur: 94 minuten | Bioscooprelease: 7 augustus 2014 | FilmTotaal recensie: Sex Tape

R-rated komedies domineren ondertussen het genre komedie steeds meer en bij het horen van een titel als Sex Tape zou je verwachten dat de vonken er vanaf spatten. Met hoofdrolspelers Cameron Diaz en Jason Segel in de film van regisseur Jake Kasdan blijkt een en ander toch iets anders uit te pakken. Ook werd de titel lang niet zo succesvol als Bad Teacher, ook een R-rated komedie met medewerking van bovengenoemd drietal.

Bad Teacher wist in 2011 nog $216,2 miljoen te noteren bij een budget van $20 miljoen. Voor het maken van Sex Tape werd zo'n $40 miljoen uit getrokken, maar de teller kwam ' slechts' net boven de $126 miljoen uit. Ook de critici waren bikkelhard over de komedie, die veel lijkt te beloven maar uiteindelijk te veel verhult. Sony Pictures bracht de komedie onlangs uit op Blu-Ray, niet met een onthullende "Unrated versie".

Synopsis

Vroeger hadden Jay en Annie een spannend seksleven, maar tien jaar (en twee kinderen) later is de passie en romantiek in hun relatie ver te zoeken. Ze besluiten - want waarom ook niet? - om zichzelf te filmen terwijl ze drie uur lang alle standjes uitproberen uit het boek The Joy of Sex. Het leek een goed idee totdat ze erachter komen dat hun wel erg persoonlijke video per ongeluk naar andere mensen is verstuurd. Nu hun reputatie op het spel staat, moeten ze zien te voorkomen dat de video online verschijnt, wat leidt tot een onvergetelijke avond met bizarre gebeurtenissen.

Waardering

Op Rotten Tomatoes is Sex Tape behoorlijk "Rotten" met achttien procent. De IMDb noteert een eveneens matige 5,1 bij ruim 46 duizend stemmen. De bezoekers van FilmTotaal beoordelen de komedie met een 5,2 (Stem zelf). FT-recensent Fabian Melchers gaf 2,5 ster naar aanleiding van zijn recensie.

Reactie bezoeker FilmTotaal

...deze film [blijft] véél te braaf en zijn Segel en Diaz niet echt een overtuigend koppel. Waarom deze film R- rated is weet ik zelfs niet, nuja ze zijn in amerika wel preuts maar toch. Vond dit maar flauw en braaf en als ik naar een film ga zien met deze titel dan verwacht ik een groffere, stoutere, veel meer flirtend met het randje-film en uiteindelijk is het een komedie geworden die mooi tussen de lijnen kleurt.... - Glennekeeeee

Box Office

Het productiebudget van Sex Tape bedroeg zo'n $40 miljoen. In het eerste landelijke weekend in de States verdiende het een redelijke $14,6 miljoen en eindigde uiteindelijk op een te magere $38,5 miljoen. Wereldwijd kwam de teller uit op een veel betere $126,1 miljoen. De opbrengst in Nederland stokte op een kleine vijf ton in dollars.

Blu-Ray: Sex Tape | Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: december 2014 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.85 : 1) | Geluid:: Engels DTS-HD MA 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands, Frans | Extra's: Bloopers | Deleted Scenes | Line-o-rama | Capturing the Moment | Romance Reboot with Dr. Jenn Berman | Meet Hank Rosenbaum | EAN: 8712609650129 | Ook verkrijgbaar op: 1 disc Dvd | Met dank aan: Sony Pictures Home Entertainment

Deze single disc Blu-Ray uitgave van Sex Tape bestaat uit een rode Amaray Blu-Ray keepcase, met daarin de Blu-Ray-schijf en een code om de Digital HD Ultraviolet versie te downloaden. Om de hoes zit een vergelijkbare sleeve. De vormgeving van de cover komt overeen met de eerste poster.

Beeld & geluid

Net als bij de meeste uitgaven van Sony Pictures Home Entertainment is ook het beeld van deze Blu-Ray uitgave erg netjes. Het bijna beeldvullende beeldformaat (1.85 : 1) wijkt redelijk af van de standaard, maar dat is helemaal niet erg. De vraag is wel waarom die niet gelijk helemaal beeldvullend wordt aangeleverd voor het thuisscherm. De DTS-HD track vult het geheel prima aan. Gewoon een nette schijf bij een verder visueel niet zo spannende film.

Extra's

Ondanks dat er nog redelijk wat extra's aan te zetten zijn, hebben deze maar weinig om het lijf. Aardig is nog de korte featurette Meet Hank Rosenbaum met Rob Lowe en er is een blik achter de schermen te werpen in Capturing the Moment. Ook zijn er een paar verwijderde scènes te bekijken en de grappen en grollen gaan door in de Bloopers en de Line-O-Rama. Romance Reboot with Dr. Jenn Berman voegt eigenlijk maar weinig toe.

Duidelijk een vluggertje en minder vermakelijk dan Bad Teacher; redelijke Blu-Ray uitgave

Voor Sex Tape zijn er makkelijke keuzes gemaakt. Het is uiteraard ondenkbaar dat we een echte 'sex tape' krijgen te zien met Cameron Diaz, maar wat regisseur Kasdan uiteindelijk presenteert, is wel erg braaf. Ondertussen werken dezelfde namen aan Bad Teacher 2. Een verschijningsdatum is nog niet bekend.

Deze Blu-Ray uitgave van Sex Tape is redelijk netjes. Naast een keurige verpakking biedt de schijf een goed beeld en geluid en zijn er enkele extra's te bekijken. Hieronder de Bloopers: