Blu-ray

Blu-Ray Review: The Interview

De veelbesproken en vermakelijke komedie krijgt rijkelijk gevulde Blu-Ray uitgave.

Wij zien dat je een adblocker gebruikt. Dit vinden wij jammer, want FilmTotaal is dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Graag willen we je vragen een uitzondering te maken voor FilmTotaal. Hoe je dat moet doen lees je hier.

M.v.g FilmTotaal

door Bram de Groot op 16.07.2015 om 12:19 in Blu-ray

Regie: Evan Goldberg | Seth Rogen | Cast: James Franco (Dave Skylark), Seth Rogen (Aaron Rapaport), Lizzy Caplan (Agent Lacy), Randall Park (Kim-Jong Un), Diana Bang (Sook) e.a. | Speelduur: 112 minuten | Bioscooprelease: 29 januari 2015 | FilmTotaal recensie: The Interview

Afgelopen jaar was er een hoop gedoe rond The Interview van Evan Goldberg en Seth Rogen (This is the End, 2013). Vanuit Noord-Korea, waar Kim Jong-un regeert, werden de plannen zelfs bestempeld als het ware kwaad. Geen wonder vanuit het oogpunt van de dictator. Hij wordt namelijk op brute wijze vermoord in de komedie met James Franco en de eerder genoemde Rogen. Na dreigementen werd de film niet (en later wel) uitgebracht en zou het de reden zijn geweest dat de gehackte e-mails van Sony openbaar werden gemaakt.

De film zelf werd erg wisselend ontvangen en financieel lijkt The Interview niet te hebben geprofiteerd van alle aandacht. De digitale release brak dan wel de nodige records met een opbrengst van zo'n $40 miljoen, maar aan de wereldwijde bioscoopkassa kwam de R-rated komedie niet verder dan zo'n $12 miljoen. Onlangs zond Sony Pictures een rijkelijk gevulde Blu-Ray uitgave het schap in.

Synopsis

Dave Skylark en zijn producent Aaron Rapoport maken elke avond het populaire entertainment TV programma Skylark Tonight. Wanneer zij er achter komen dat de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un fan is van de show regelen zij een interview met hem om te bewijzen dat ze ook serieuze journalisten zijn. Echter wanneer Dave en Aaron zich voorbereiden om naar Pyongyang te reizen worden de twee gerekruteerd door de CIA om Kim Jong-un te vermoorden.

Waardering

Op Rotten Tomatoes is The Interview net aan "rotten" met 52 procent. De IMDb noteert een betere 6,7 bij ruim 211 duizend stemmen. De bezoekers van FilmTotaal beoordelen de komedie eveneens met een 6,7 (Stem zelf). FT-recensent Jelle Fastenau kwam tot 3,5 ster naar aanleiding van zijn recensie.

Box Office

Het productiebudget van The Interview bedroeg zo'n $43 miljoen. In het eerste landelijke weekend in de States verdiende het een bedenkelijke $1,7 miljoen en eindigde op een zwakke $6,1 miljoen. Wereldwijd kwam de teller niet veel hoger uit: $11,3 miljoen. De opbrengst in Nederland stokte op zo'n 44 duizend dollar. De eerdere digtale verspreiding leverde zo'n $40 miljoen, waarvan $15 miljoen werd opgehaald in de eerste vier dagen.

Film: The Interview | Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: juni 2015 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.40 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | Extra's: Audiocommentaar | 3 Line-o-Rama's | Bloopers | Dollen | Een dictator daten | In de rol komen | Naked and afraid, zie de sterren van The Interview in het wild | Poes, poes | Puppykracht | Randall Park auditie video | Regisseurs van de film | Spionnen onder ons | Verwijderde & Alternatieve scènes | EAN: 8712626078128 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: 20th Century Fox Home Entertainment

De schijf van deze Blu-Ray uitgave van The Interview zit vastgeklikt in een standaard amaray Blu-Ray keepcase, met daaromheen een vergelijkbare sleeve. Voor de vormgeving van de cover is gekozen voor een de fraaie filmposter, al is op deze Kim Jong-un te zien die op de hoes ie vervangen door de tekst 'Freedom edition'.

Beeld & geluid

Met een budget van ruim $40 miljoen mag er verondersteld worden dat het met beeld en geluid wel goed zit. Sony Pictures laat dit ook niet afweten; het beeld is haarscherp, toont mooie volle kleuren en het ziet er mooi strak uit zonder storende grain. Wel zouden de donkere beelden iets meer details kunnen laten zien, maar dit is slechts beperkt storend te noemen. De DTS-HD 5.1 track laat voldoende surround-effects horen en biedt prima muzikale ondersteuning.

Extra's

Als je de extra's bekijkt dan valt op dat het er heel veel zijn! Veel van het bonusmateriaal is aanvullende gekkigheid, al zijn er ook wat extra's die je moet kijken als je fan bent van de hoofdfilm. Zo is er een enorme reeks verwijderde/alternatieve scènes, erg aardig. Tevens zijn de extra's rond Randall Park en zijn personage Kim Jong-un leuk: Randall Park auditie video, In de rol komen en Een dictator daten.

Niet de ophef waard, wel vermakelijk, op een uitstekende Blu-Ray uitgave

De humor van Seth Rogen en co. moet je uiteraard liggen en als dit zo is dan zal je je waarschijnlijk goed kunnen vermaken met alle onzin die James Franco en Rogen weten uit te kramen. Uiteraard is de rol van Randall Park op momenten hilarisch. Dat de film zoveel aandacht kreeg valt te begrijpen, maar in feite is The Interview niet meer dan een snel tussendoortje. Het regieduo werkt ondertussen aan hun derde film: Console Wars (2016).

De Blu-Ray uitgave is vooral rijkelijk gevuld met (korte) extra's en laat daarnaast een prima beeld zien en geluid horen. Hieronder de vermakelijke scène met Eminem: