Zonnebrandcrème van Jessica Alba slecht ontvangen

Beschermingsfactor 30 blijkt 0 te zijn.

Samen met Christopher Gavigan begon actrice Jessica Alba in 2012 met The Honest Company - een onderneming die bovenal gericht is op gezonde producten. In andere woorden, Alba en co. willen zo min mogelijk giftige stoffen in hun producten zien. Één van hun voortbrengselen, een zonnebrandcrème, lijkt echter niet zo succesvol te zijn.

Sinds vorige week verschenen er diverse berichten op het internet welke met woedende woorden geschreven waren. Het blijkt dat de zonnebrandcrème van factor 30 zijn werk niet doet en vele mensen hierdoor verbrand raakten. Op diverse geplaatste foto's kunnen we zien hoe zowel kinderen als volwassenen goed gebakken zijn geworden tijdens de warme dagen. Het bedrijf deelde via Us Weekly een verklaring.

"The Honest Company is toegewijd aan het verstrekken van veilige en effectieve producten. We nemen alle reacties van klanten zeer serieus. Onze zonnebrandcrème is door een onafhankelijke derde partij getest. De resultaten toonden aan dat ons product - zonnebrandcrème factor 30 die tevens 80 minuten lang waterbestendig is - effectief en veilig is, mits de aanwijzingen gevolgd worden: goed schudden voor gebruik en 15 minuten voordat men aan de zon blootgesteld wordt rijkelijk en gelijkmatig aanbrengen. Na 80 minuten zwemmen of zweten opnieuw aanbrengen, meteen na het afdrogen met een handdoek."

Als medeoprichter van het bedrijf uitte de 34-jarige Alba ook een reactie. Ze verklaarde zichzelf: "We richtten de Honest Company op om onze en jullie dierbaren te beschermen. Als ouders doet het ons pijn om te horen dat iedereen negatieve ervaringen ervoer met onze zonnebrandcrème. We hebben het product ontwikkelt om onze eigen kinderen te beschermen (Honor, Haven, Luke, Evie en Poppy) in het park, het zwembad, buitenshuis, elke dag. Net zoals de rest van onze werkzaamheden nemen we beveiliging voor tegen de zon bloedserieus."

De actrice heeft aangegeven alles recht te willen zetten d.m.v. aanpassingen van het product.



NieuwsFilm

meest populair