Blu-Ray Review: Ted 2

Blu-Ray Review: Ted 2

Nette uitgave van de toch nog succesvolle opvolger van Seth MacFarlane's kaskraker uit 2012.

Regie: Seth MacFarlane | Cast: Mark Wahlberg (John), Seth MacFarlane (Ted - stem), Amanda Seyfried (Samantha), Jessica Barth (Tami-Lynn) e.a. | Speelduur: 115 minuten | Bioscooprelease: 13 augustus 2015 | FilmTotaal recensie: Ted 2

Na het meer dan redelijk ontvangen en vooral financieel zeer succesvolle Ted (2012) kon een vervolg niet uitblijven. De Amerikaanse grappenexpert Seth MacFarlane kreeg een schep meer budget mee, ruilde Mila Kunis in voor Amanda Seyfried en kon zich opnieuw - samen met Mark Wahlberg - uitleven met de brutale teddybeer Ted. Dit keer werd het geheel - zoals wel vaker bij een vervolg - grootser neergezet en helaas kwam dat de kwaliteit niet helemaal ten goede. De ontvangst van Ted 2 bleek namelijk een stuk minder.

Ook financieel deed de komedie het minder, aangezien de wereldwijde score van $550 miljoen van Ted veel te hoog gegrepen was. Het tweede deel haalde in totaal zelfs minder op dan het eerste deel alleen al scoorde in de States. Desondanks is het een redelijk vervolg op een film die sowieso al niet zo heel veel te bieden heeft dan een enorme dosis slappe, onvolwassen humor. Voor velen overigens prima vermaak! Onlangs verscheen Ted 2 op Blu-ray.

Synopsis

Ted en John zijn twee vrienden die samen naar de rechtbank moeten omdat Ted, door the Commonwealth of Massachusetts, niet erkend wordt als een persoon. Hierdoor kan Ted niet meer trouwen met zijn sexy vriendin Tami-Lynn, en mogen ze dus ook geen kind adopteren. De thunder buddies for life huren een advocaat en vechten ze voor het recht om Ted legaal te maken.

Waardering

Op Rotten Tomatoes is Ted 2 redelijk "rotten" met 46 procent. De IMDb noteert een betere 6,5 na ruim 78 duizend stemmen. De bezoekers van FilmTotaal beoordelen de R-rated komedie met een 6,0 (Stem zelf). FT-recensent Kaj van Zoelen kwam tot... 1 ster naar aanleiding van zijn recensie.

Reactie bezoeker FilmTotaal

...Hoewel niet alles even grappig is en het einde nogal klef is, bevat de film voldoende en soms hilarische humor voor een prettige avond uit. Wie de eerste film leuk vond zal zich ook bij Ted 2 vermaken. - Johnwayne

Box Office

Het productiebudget van Ted 2 bedroeg zo'n $68 miljoen. In het eerste landelijke weekend in de States verdiende het vervolg een nette $33,5 miljoen en eindigde op een redelijke $81,5 miljoen. Wereldwijd kwam de teller uit op een knappe $215,9 miljoen. De opbrengst in Nederland stokte op een keurige $3,1 miljoen.

[/url]
Film: Ted 2 | Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: december 2015 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.24 : 1) | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: Nederlands | Extra's: Audiocommentaar | A Giant Opening Dance Number | Cameo Buddie | Creating Comic-Con | Deleted scenes | Gag Reel | Roadtripping | Thunder Buddies 4 Lyfe | EAN: 5053083037154 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Universal Pictures

De schijf van deze Blu-Ray uitgave van Ted 2 zit vastgeklikt in een standaard amaray Blu-Ray keepcase. Voor de vormgeving van de cover is gekozen voor een ingezoomde versie van een van de [url=http://www.impawards.com/2015/ted_two_ver5.html]filmposters
.

Beeld & geluid

Geen slecht woord over deze mooie High Definition-uitgave. Het beeld is in alles werkelijk haarscherp en de kleuren zijn zeer natuurlijk en pakkend. Donkere delen in het beeld doen daar niet aan onder, waardoor de details goed behouden blijven. De DTS-HD geluidstrack komt vooral naar voren als de grappen en grollen omgeruild worden voor wat meer actie. Dan komen namelijk de geluidseffecten naar voren. Uiterst nette schijf.

Extra's

De schijf van Ted 2 wordt afgeleverd met uiteenlopend bonusmateriaal, waarvan - zoals te verwachten - niet alles even diepgaand is. De standaard extra's zijn een track met audiocommentaar met MacFarlane, producenten Alec Sulkin en Wellesley Wil en actrice Jessica Barth, een zevental aardige aangepaste scènes en een korte Gag Reel.

Daarnaast zijn er ook vier featurettes en een verzameling beelden tijdens Comic-Con. De eerste featurette is Thunder Buddies 4 Lyfe en gaat uiteraard over de relatie tussen Ted en Wahlbergs personage John. Cameo Buddies is aardig om even te kijken aangezien er gekeken wordt de cameo's in de film. A Giant Opening Dance Number staat sil bij de openingscredits waar de nodige aandacht aan is besteed en Roadtripping zoomt in op de scène waarin Ted plaatsneemt achter het stuur. Allemaal aardig tot leuk, maar diepgaand wordt het dus niet.

Duidelijk eentje voor de fans van het eerste deel; op een nette Blu-ray uitgave

Dat het verder prima presterende Ted 2 het niet zo goed deed als de voorganger is begrijpelijk. De verrassing is er compleet vanaf en op een paar scènes na was het eerste deel nu ook weer niet zo heel memorabel. MacFarlane lijkt nog steeds te willen doorgaan met een Family Guy-film. Deze Blu-Ray uitgave heeft uitstekend beeld en geluid en zelfs wat afwisselend en bijpassend bonusmateriaal. Hieronder de online featurette 'A Look Inside':