Middels Twitter liet de acteur weten dat hij niet blij was met de voorschriften van de luchtvaartmaatschappij: "Belachelijk Virgin Australia. Geen hoverboards mee als bagage? Te laat om het ons pas op het vliegveld te vertellen. Kinderen en ik zijn weggegaan. Vaarwel Virgin. Nooit meer."
Ridiculous @VirginAustralia. No Segway boards as luggage? Too late to tell us at airport.Kids and I offloaded. Goodbye Virgin. Never again.
-- Russell Crowe (@russellcrowe) 29 december 2015
Het team van Virgin Australia wist snel te reageren op de tweet van Russell, met de mededeling dat de ontzettend populaire hoverboards niet worden toegelaten omdat ze spontaan in brand kunnen vliegen door de lithiumbatterijen.
@russellcrowe Hi Russell, due to safety concerns over the lithium ion batteries in hoverboards, these have been banned on all major... 1/3
-- Virgin Australia (@VirginAustralia) 29 december 2015
@russellcrowe ...Australian airlines and many around the world. We're sorry you were not aware of this prior to check-in today. We... 2/3
-- Virgin Australia (@VirginAustralia) 29 december 2015
@russellcrowe ...hope to see you on board again soon. 3/3
-- Virgin Australia (@VirginAustralia) 29 december 2015
Echter was Russell niet tevreden met de reactie en plaatste hij nog een boze tweet: "Waarom hebben jullie mij hiervan niet op de hoogte gebracht toen ik mijn ticket kocht? Waarom nemen jullie je verantwoordelijkheid niet?"
@VirginAustralia why did you not inform me when I booked my ticket? Where is your duty of responsibility in this?
-- Russell Crowe (@russellcrowe) 29 december 2015
De luchtvaartmaatschappij heeft vervolgens laten weten dat het verbod gewoon duidelijk in de voorwaarden wordt vermeld.
@russellcrowe Hi Russell, this information is outlined in the Dangerous Goods section in the booking confirmation and check in... 1/4
-- Virgin Australia (@VirginAustralia) 29 december 2015
@russellcrowe ...reminder emails you will have received. We have also communicated this on Facebook and Twitter, as well as... 2/4
-- Virgin Australia (@VirginAustralia) 29 december 2015
@russellcrowe ...through the media. We understand your frustration, however please appreciate that safety is our number one... 3/4
-- Virgin Australia (@VirginAustralia) 29 december 2015
@russellcrowe ...priority. 4/4
-- Virgin Australia (@VirginAustralia) 29 december 2015