Blu-Ray Review: Hotel Transylvania 2

Blu-Ray Review: Hotel Transylvania 2

Prima HD-uitgave voor deze succesvolle animatiefilm van Sony Pictures.

Regie: Genndy Tartakovsky | Cast: Adam Sandler (Dracula), Selena Gomez (Mavis), Andy Samberg (Jonathan), Kevin James (Frankenstein), Steve Buscemi (Wayne), e.a. | Speelduur: 89 minuten | Bioscooprelease: 7 oktober 2015 | FilmTotaal recensie: Hotel Transylvania 2

Na de James Bond-film Spectre is de animatiefilm Hotel Transylvania 2 het grootste financieel succes van Sony Pictures van het afgelopen jaar. De opvolger van Hotel Transylvania uit 2012 wist namelijk een mooie $469,0 miljoen om te zetten aan de wereldwijde bioscoopkassa's. Net als Spectre blijkt het vervolg overigens niet veel beter of slechter dan de voorganger.

De tweede Hotel Transylvania gaat eigenlijk verder waar het vergelijkbare eerste deel stopte. En dit is ergens wat jammer. Met een aantal leuke stemacteurs en een prima basis (de bekende filmmonsters) had dit kunnen uitstijgen boven wat het vervolg nu is geworden. Hiermee blijft de wissend ontvangen film teveel een leuke snack voor het jongere publiek. Onlangs verscheen de film op Blu-ray.

Synopsis

De deuren van Dracula’s monsterhotel staan open voor iedereen. Zijn dochter Mavis en haar menselijke vriendje Johnny hebben ondertussen een kindje, Dennis. Als zijn ouders weg zijn besluit Dracula zijn kleinzoon een monsteropleiding te geven. De wereld staat op zijn kop als Dracula's eeuwenoude en authentieke vader Vlad op familiebezoek komt.

Waardering

Op Rotten Tomatoes is Hotel Transylvania 2 net aan niet "fresh" met 56 procent. De IMDb noteert een betere 6,8 na ruim veertigduizend stemmen. De bezoekers van FilmTotaal beoordelen de animatiekomedie met een fors lagere 5,0 (Stem zelf). FT-recensent Thierry Verhoeven kwam tot 3 sterren naar aanleiding van zijn recensie.

Reactie bezoeker FilmTotaal

...Vond de film heel gehaast maar heb toch wel moeten lachen om redelijk wat momenten. vooral een leuke kinderfilm, die zullen zich niet storen aan het matige en gehaaste verhaal. - SanneWinchester

Box Office

Het productiebudget van Hotel Transylvania 2 bedroeg zo'n $80 miljoen. In het eerste landelijke weekend in de States verdiende de animatiefilm $48,5 miljoen en eindigde op een mooie $169,7 miljoen. Wereldwijd kwam de teller uit op een uitstekende $469,0 miljoen. De opbrengst in Nederland stokte op een redelijke $3,3 miljoen.

[/url]
Film: Hotel Transylvania 2 | Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: februari 2016 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.85 : 1) | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Nederlands & Vlaams DD 5.1 | Ondertitels: Nederlands, Frans | Extra's: ''I'm in love with a monster'' Videoclip van Fifth Harmony | Audiocommentaar met regisseur Genndy Tartakovsky | Commentaar van Adam Sandler, Robert Smigel en Allen Covert | Doe de enge geluiden van hotel Transylvanië 2 na | Geef het ultieme monsterfeest! | Teken je favoriete personages | Tekengalerij van de personages | Verwijderde scenes | EAN: 8712609645590 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | 3D Blu-ray | Met dank aan: Sony Pictures Home Ent.

De schijf van deze Blu-Ray uitgave van Hotel Transylvania 2 zit vastgeklikt in een gekleurde amaray Blu-Ray keepcase, met daaromheen een vergelijkbare sleeve. Ook is een code meegeleverd om de Digital HD UV-variant te downloaden naar een device naar keuze. Voor de vormgeving van de cover is gekozen voor een van de vele [url=http://www.impawards.com/2015/hotel_transylvania_two_ver5.html]filmposters
.

Beeld & geluid

Met een beeldvullende weergave ziet deze HD-uitgave er prachtig uit. Zoals bij de meeste grote animatiefilms kan het niet fout gaan op het punt van de beeldkwaliteit. De scherpte is uitstekend, de detailweergave fantastisch en de kleuren worden super weergegeven. Niets anders dan lof. Ook de geluidstrack (DTS-HD 5.1) doet het fantastisch, met voldoende geluidseffecten en veel muzikale ondersteuning. Voor de kids zijn er uiteraard ook tracks (Dolby Digital 5.1) met Nederlandse en Vlaamse stemmen toegevoegd. Topschijf!

Bonusmateriaal

De schijf bevat twee tracks met audiocommentaar, de eerste met de regisseur en de tweede met Adam Sandler, Robert Smigel en Allen Covert. Als we op zoek gaan naar de meer inhoudelijke extra's, dan komen we uit bij Make the scary and silly sounds of HT2, over de geluiden in de film, en Meet the New Characters – Animation Progressions, over de wijze waarop de nieuwe figuurtjes tot leven zijn getekend. Ook kun je 18 minuten aan (nog niet afgeronde) verwijderde scènes bekijken.

De rest van het bonusmateriaal is vooral voor de fun, met liedjes, instructies hoe een monster te tekenen en Hotel Transylvania-voedsel te kunnen maken. Het geheel sluit waarschijnlijk erg aardig aan bij de doelgroep.

Passend vervolg voor deze aardige animatiefilm; leuke Blu-ray uitgave!

Met de Hotel Transylvania-films zit Sony Pictures op een goudmijntje. De films worden voor een verhoudingsgewijs beperkt budget gemaakt en de wereldwijde opbrengst is prima. Het levert - waarschijnlijk vooral voor de jongere liefhebber - redelijk geslaagde animatiefilms op. Aan het derde deel wordt al gewerkt. Hotel Transylvania 3 staat namelijk gepland voor 21 september 2018.

Deze Blu-Ray uitgave is prima, met uitstekend beeld en geluid en leuke, bijpassende extra's. Hieronder de online featurette 'Making of Teaser Trailer 1':