Blu-Ray Review: Scouts Guide to the Zombie Apocalypse

Prima uitgave voor een vermakelijk zombiekomedie-tussendoortje.

Regie: Christopher Landon | Cast: Tye Sheridan (Ben), Logan Miller (Carter), Joey Morgan (Augie), Sarah Dumont (Denise), David Koechner (Scout Leader Rogers), e.a. | Speelduur: 93 minuten | Bioscooprelease: 12 november 2015 | FilmTotaal recensie: Scouts Guide to the Zombie Apocalypse

Ieder jaar wordt het geliefde zombiegenre verrijkt met enkele zombiekomedie. Denk aan titels als Warm Bodies, Braindead, Zombieland en uiteraard Shaun of the Dead. Afgelopen jaar verscheen Scouts Guide to the Zombie Apocalypse van regisseur Christopher Landon (Paranormal Activity: The Marked Ones). Dit keer neemt een groepje scouts het op tegen zombies. Ze krijgen hulp van een serveerster.

Of de film daadwerkelijk een toegevoegde waarde is aan het bioscoopprogramma valt te betwijfelen, maar met het verstand op nul is het voor de zombieliefhebber een best vermakelijke film geworden. De ontvangst onder de critici bleek wat verdeeld en de opbrengst aan de box office mag teleurstellend genoemd worden. Onlangs verscheen Scouts Guide to the Zombie Apocalypse op Blu-ray.

Synopsis

Drie scouts bundelen hun krachten met een ‘badass’ serveerster om ’s werelds meest onwaarschijnlijke team van helden te vormen. Wanneer hun rustige stad wordt geteisterd door zombies vechten zij voor de badge van hun leven. De scoutingvaardigheden van de helden worden behoorlijk op de proef gesteld wanneer zij de mensheid proberen te redden van de ondoden.

Waardering

Op Rotten Tomatoes is Scouts Guide to the Zombie Apocalypse redelijk "Rotten" met 44 procent. De IMDb noteert een 6,3 na ruim negentienduizend stemmen. De bezoekers van FilmTotaal beoordelen de zombiekomedie met een 7,0 (Stem zelf). FT-recensent Fabian Melchers kwam tot 2 sterren naar aanleiding van zijn recensie.

Reactie bezoeker FilmTotaal

...vond hem vrij hilarisch. Natuurlijk is het een genrefilm en dus doorspekt van de nodige clichés en kartonnen figuren, maar dat lijkt toch ook duidelijk de bedoeling. De timing, de karakters, de humor die nét even verder durft te gaan, ik zou deze zeker aanraden aan fans van het genre (zowel zombie- als zomcom fans)... - ERS

Box Office

Het productiebudget van Scouts Guide to the Zombie Apocalypse bedroeg zo'n $15 miljoen. In het eerste landelijke weekend in de States verdiende de komedie een bijzonder magere $1,8 miljoen en eindigde op even zo zwakke $3,7 miljoen. Wereldwijd kwam de teller uit op een betere, maar nog steeds te brave $14,9 miljoen. De opbrengst in Nederland kwam niet eens voorbij een ton in dollars.

[/url]
Film: Scouts Guide to the Zombie Apocalypse | Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: maart 2016 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.39 : 1) | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | Extra's: Scouts guide to filmmaking | The zombie makeup FX handbook | Undead movement guidelines: Zombie choreography | Uniforms and you: Costume design | Deleted scenes | EAN: 5053083063634 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Universal Pictures

De schijf van deze Blu-Ray uitgave van Scouts Guide to the Zombie Apocalypse zit vastgeklikt in een standaard amaray Blu-Ray keepcase. Voor de vormgeving van de cover is gekozen voor een nieuwe vormgeving, terwijl er betere [url=http://www.impawards.com/2015/scouts_guide_to_the_zombie_apocalypse_ver3.html]filmposters
zijn verschenen.

Beeld & geluid

Universal Pictures geeft de komedie een prima beeld en geluid mee op deze High Def-uitgave. De scherpte is vanaf de start uitstekend en de kleuren zijn duidelijk bewerkt, maar sluiten naadluis aan op de film. Er is geen spoor te zien van grain of andere storende zaken. Het geluid wordt aangestuurd door een standaard DTS-HD track en deze zorgt ervoor dat de dialoog prima te volgen blijft en biedt zo nu en dan ruimte voor wat surround effects. Prima schijf.

Bonusmateriaal

De extra's bestaan voornamelijk uit vier middellange featurettes, met als eerste het uitgebreidere Scouts Guide to Filmmaking, waarin vele facetten over de totstandkoming van de film voorbijkomen. Van casting tot opnamelocaties en van de make-up tot de praktische effecten. The zombie makeup FX handbook geeft een betere blik op de make-up en effecten en Undead movement guidelines: Zombie choreography besteedt aandacht aan de wijze waarop de zombies tot leven worden gewekt. Als laatste is er in Uniforms and you: Costume design ruimte voor de kledingkast. Het bonusmateriaal sluit af met twee korte verwijderde scènes.

Grappige zombiekomedie voor tussendoor; op een prima Blu-ray uitgave

Zoals menig zombiekomedie of gewone zombiefilm is de kwaliteit van deze film doorgaans gemiddeld. De kruising tussen komedie en zombieterreur is echter voldoende vermakelijk voor de anderhalf uur die Scouts Guide to the Zombie Apocalypse in beslag neemt. Kortom, gewoon aanzetten als je de tijd kunt missen. Deze Blu-Ray uitgave is prima, met net bonusmateriaal en prima beeld en geluid. Hieronder de online featurette 'Strip Club':