Blu-Ray Review: I Am Wrath

Blu-Ray Review: I Am Wrath

En ja, deze draaide in Nederland in de bioscoop.

Regie: Chuck Russell | Cast: John Travolta (Stanley Hill), Christopher Meloni (Dennis), Amanda Schull (Abbie), Sam Trammell (Det. Gibson), Asante Jones (Det. Walker), e.a. | Speelduur: 90 minuten | Bioscooprelease: 14.04.2016 | FilmTotaal Recensie: 1,5 ster

Na toch een behoorlijke tijd uit beeld te zijn geweest leverde The Blob en The Mask-regisseur Chuck Russell dit jaar I Am Wrath op. John Travolta zag wel wat in de film en pakte de hoofdrol. Een handjevol distributeurs - waaronder in Nederland - stuurde de actiefilm zelfs het grote scherm op. Helaas bleek het een soort stuiptrekking voor de regisseur, en eigenlijk ook de steeds verder afzakkende hoofdrolspeler. Desondanks ergens een prima wraak-filmpje.

In het mager ontvangen I Am Wrath (RT = 11%, IMDb = 5,3) is Stanley machteloos als zijn vrouw Vivian bruut door tuig wordt vermoord in een parkeergarage. Haar dood is al niet te verkroppen, maar hij slaat pas echt door als de corrupte politie de daders laat lopen. Stanley zoekt zijn oude vriend Dennis op, waarmee hij in het verleden al het nodige geweld heeft meegemaakt. Met de hulp van Dennis start Stanley een wraakactie die ervoor zorgt dat de mannen die Vivian vermoord hebben én de foute agenten het zwaar te verduren krijgen.

Film: I Am Wrath | Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: augustus 2016 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.35 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD MA 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 8712609647341 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Dutch FilmWorks

De schijf van deze Blu-Ray uitgave van I Am Wrath zit vastgeklikt in een standaard amaray Blu-Ray keepcase. De schijf start op met het logo van DFW en schakelt na de kijkwijzer (16) over naar de (te skippen) trailers van Bastille Day, Mechanic: Resurrection en Skiptrace. Er is geen hoofdmenu aanwezig en de schijf bevat geen bonusmateriaal.

Beeld

Het beeld van deze Blu-Ray uitgave van Dutch FilmWorks is matigjes. Het contrast ligt erg hoog waardoor de kleuren te fors aanwezig zijn. Dit werkt niet in het voordeel van de donkere delen in het beeld, aangezien deze details opslokken. Dit is vooral in de vele donkere scènes goed te zien. Tel hierbij de wisselende scherpte en aanwezige (onnodige) ruis op en je hebt een toch wat magere HD-transfer te pakken.

Geluid

Het geluid van deze actiethriller wordt aangeleverd door een standaard DTS-HD track. Met zeer basic muzikale ondersteuning van Haim Mazar weet ook deze track niet op te vallen, al klinkt het geluid voldoende vol en zijn er tijdens de buitenscènes en de vechtscènes wat surround effecten waarneembaar. Dialoog is logischerwijs goed te volgen.

90 minuten standaard schietwerk; op matige HD-schijf

Met een zeer standaard verhaal, weinig opvallend acteerwerk en vooral veel macho-gedrag is dit een film die duidelijk in de grabbelbak thuishoort. Het witte doek doek is I Am Wrath duidelijk niet waard, maar voor de liefhebber van een standaard actiethriller kijkt deze film makkelijk weg, waarbij de rollen John Travolta en Christopher Meloni hen ook zeker niet misstaan. Leuk feitje is dat de film oorspronkelijk door William Friedkin zou worden geregisseerd, met Nicolas Cage in de rol van Travolta. De eerstvolgende film waarin de laatstgenoemde is te zien is The Life and Death of John Gotti, waarin hij John Gotti Sr. speelt.