Enorm Chinees openingsweekend 'Star Wars: Rogue One' verwacht

In een keer meer dan The Force Awakens.

Over zo'n twee weken worden we na de zeven sagafilms een eerste Star Wars Anthology-film getrakteerd. En dat mag niemand ontgaan zijn, aangezien de online marketingcampagne rond Rogue One: A Star Wars Story ondertussen uit zijn voegen barst. Ondanks dat dit behoorlijk geforceerd aanvoelt, gaan deze inspanningen wel zijn vruchten afwerpen. Zo wordt verwacht dat de film aan de Chinese bioscoopkassa's enorm gaat scoren.

Waar in de States een opening wordt voorspeld tussen de $120 en $150 miljoen zegt de website CFI (China Film Insider) dat er wordt verwacht dat de film een eerste weekend heeft met een opbrengst van zo'n $150 miljoen. En dit zou indrukwekkend zijn. Verleden jaar kwam Star Wars: The Force Awakens in totaal tot 'slechts' $124,2 miljoen in China.

Een Chinese verschijningsdatum is overigens nog niet bekend. Maar net als The Force Awakens zal Rogue One waarschijnlijke enkele weken later zijn debuut maken in de binnenkort grootste filmmarkt van de wereld.

Dat Gareth Edwards' Rogue One flink gaat scoren staat dus al vast. De vraag is of de eerste Star Wars Anthology-film ook een lange adem heeft. The Force Awakens wist na de wereldwijde opening van $529,0 miljoen door te groeien naar een waanzinnige $2.068,2 miljoen.

Hieronder nog een nieuwe featurette, met de titel Living In Star Wars. In de beelden spreekt acteur Diego Luna over zijn ervaringen op de set van de film. Daarna nog een reeks foto's van verschillende personages.

















NieuwsFilm

meest populair