Lovende eerste recensies 'Logan'!

Lovende eerste recensies 'Logan'!

De zwanenzang van Hugh Jackman is de beste tot nu toe.

X-Men film Logan ging afgelopen week tijdens het filmfestival van Berlijn in première en daar zagen een boel filmcritici de zwanenzang van Hugh Jackmans personage. Hieronder volgt een overzicht van de recensies! Vanaf 2 maart draait de film van James Mangold in de Nederlandse bioscoop,

Empire Magazine

"Ja, de Wolverine-film zonder 'Wolverine' in de titel is zonder twijfel de beste tot nu toe: volwassen, gedurfd, personage gedreven en gevestigd. Maar het voelt ook jammer. Rating: 4 van de 5 sterren."

Variety

"Het is Jackman die 'Logan' bij elkaar wil houden en de film zijn ziel geeft. Hij heeft deze rol de afgelopen 18 jaar bijna non-stop gespeeld en lijkt er nog altijd niet verveeld door te raken. Beter nog: hij is een verfijnder acteur dan toen hij begon en in 'Logan' mag hij iets zeldzaams doen: een powerhouse van dierlijke woede spelen, die langzaam en pijnlijk wegglipt. [...] Geen enkele X-Men film zal ooit geweldig zijn (daarvoor is het materiaal te verdelend), maar Jackman is daarin verder gegaan dan elke andere mutant in de franchise. Het einde van 'Logan' is oprecht ontroerend, want Jackman laat je de kracht en pijn, en uiteindelijk bevrijding, van het personage zien."

The Hollywood Reporter

"Zelfs als de film later wat aan kracht inlevert, net als Logans genezende krachten, en lang nadat de vechtscènes verworden zijn tot overkill, maakt Jackman zijn superheld het echte werk. De acteur, die naar het schijnt de basis van het verhaal bedacht, brengt de immer geconflicteerde Logan/Wolverine naar bloedige dieptes. En het resultaat is uiteindelijk veel omvattender en meeslepender dan zijn vorige samenwerking met Mangold, The Wolverine (2013)."

The Wrap

"Of de Wolverine-films nou een toekomst hebben of niet - Jackman zweert van niet - Logan is een uiterst amusante. Aangezien 2016 ons het heerlijke Deadpool en ontzettend saaie X-Men: Apocalypse gaf, moge duidelijk zijn dat de mutantenfilms wild en gek moeten worden om te overleven. Deze film voelt als een stap in de goede richting."

Entertainment Weekly

"Logan is in essentie een roadmovie, maar een duistere (en erg lange). Meer dan ooit voelt Jackmans Logan alsof hij op een existentieel doodlopende straat beland is, al was hij sowieso nooit de man van de humor. [...] Er zit weinig hoop in de film. Er staat niet zo veel op het spel, niemand redt de wereld. Ze redden een speciaal - en erg, erg gewelddadig kind (al zullen er ook anderen zoals haar blijken te zijn). Aangezien Laura's mutantenkrachten zoveel lijken op die van Logan, zit er een melancholie aan hun relatie. Ze is de dochter die hij nooit kreeg. De loner leert iemand voorop te stellen. Het is net zo manipulatief als dat klinkt, maar werkt soms bijzonder goed en zorgt dat je op een gegeven moment absoluut volschiet."

The Guardian

"Maar aan het hart van de film ligt de onverwachts scherpe relatie tussen Xavier en Logan. Ik zou hen de stiefvader en -zoon van de mutantenwereld noemen, al gaat Logan op een bepaald moment met zijn eigen pick-up truck in Basil Fawlty modus, wellicht om het voertuig een lesje te leren. Logan is een openhartige, gespierde film, die trouw blijft aan het vreemde, exotische idealisme van de X-Men."