Blu-Ray Review: Underworld: Blood Wars

Blu-Ray Review: Underworld: Blood Wars

Het vijfde deel, gelukkig weer met Kate Beckinsale.

Regie: Anna Foerster | Cast: Kate Beckinsale (Selene), Theo James (David), Lara Pulver (Semira), Tobias Menzies (Marius), Bradley James (Varga), e.a. | Speelduur: 91 minuten | Bioscooprelease: 01.12.2016 | Recensie FT: geen

De eeuwigdurende strijd tussen de vampieren en weerwolven gaat in Underworld: Blood Wars weer vrolijk verder. Opnieuw zien we Kate Beckinsale strak in pak als de Death Dealer Selene, uiteraard weer tussen beide kampen. Dit vijfde deel volgde op Underworld: Awakening (2012) en wist geen indruk te maken bij de critici, maar noteerde uiteindelijk een nog redelijke $81 miljoen wereldwijd.

In de $35 miljoen kostende en de mager ontvangen fantasy/actiefilm (FT Stercijfer = 4,3) moet Selene zich verweren tegen meedogenloze aanvallen van de Lycan clan-weerwolven en de vampieren die haar bedrogen hebben. Met David en zijn vader Thomas aan haar zijde als haar enige bondgenoten, moet Selene kost wat kost de eeuwig voortdurende oorlog tussen de Lycans en de vampieren tot een eind zien te brengen.

Sony Pictures gaf Blood Wars recent een High Def-uitgave, uiteraard met wat speciale toevoegingen. Hieronder een blik op de schijf.

Bekijk de afbeelding
Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: april 2017 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.40 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: Nederlands, Frans | EAN: 8712609606294 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | 3D Blu-ray | Met dank aan: Sony Pictures Home Entertainment

De schijf van deze Blu-Ray uitgave van Underworld: Blood Wars zit vastgeklikt in een standaard Blu-ray keepcase. Bij het opstarten van de Blu-ray schijf zie je na het logo van Sony Pictures Home Entertainment gelijk het standaard hoofdmenu.

Beeld

Sony Pictures heeft ervoor gezorgd dat het typerende futuristische beeld van Underworld zonder enig belemmering wordt weergegeven in High Definion. De scherpte is van de bovenste plank en dit is vooral te zien in de gezichten en de close-ups. De vele donkere scènes zien er als vanouds uit en pakken ook in detailbehoud prima uit. Ondanks dat de films niet altijd van het juiste niveau zijn, is de gekozen sfeer wel altijd voldoende pakkend.

Geluid

SPHE heeft een standaard DTS-HD track toegevoegd en deze laat gelukkig voldoende van zich horen. Het wapen geklettert is veelvuldig aanwezig en dit is ook via de verschillende surround kanalen te horen. Muzikaal was Michael Wandmacher verantwoordelijk; niet echt een grote naam. Het blijft in sommige situaties jammer dat de muzikale ondersteuning het wint van geluidseffecten.

Bonusmateriaal

The Evolution of Selene: Een prima terugblik op het belangrijkste personage in de reeks, Kate Beckinsale's Selene.
Old & New Blood: Ook nu weer een wat standaard extra, met dit keer een blik op de (Blood War) personages Thomas, David, Vidar en Lena.
The Evil Evolved: Ook nu weer een blik op een aantal personages: Cassius, Semira, Varga, Alexia en Marius.
Building a Blood War: Een soort van making of voor de film van regisseur Anna Foerster. Er wordt in ruim 10 minuten gekeken naar onder meer de visuele effecten, de kostuums, het ontwerp, de opnames en het verhaal.

Nieuw Underworld-hoofdstuk; nette schijf!

Blood Wars is zeker niet het beste hoofdstuk in de Underworld-reeks. Toch zullen de fans zich weer kunnen vermaken met Kate Beckinsale en de herkenbare actie en beelden. Of er een zesde deel komt? Klein kansje, al werd dat ook na het vierde deel verwacht. Een reboot of een televisieserie lijkt eerder het geval. Maar wie weet... Deze Blu-ray uitgave laat de fan niet in de steek. Het beeld en geluid zijn top en de extra's zijn niet spectaculair te noemen, maar voegen wel e.e.a. toe.