Blu-Ray Review: Ron Goossens, Low Budget Stuntman

Onnozel vermaak als de New Kids-films en Bro Before Ho's.

Regie: Flip van der Kuil en Steffen Haars | Cast: Tim Haars (Ron Goossens), Bo Maerten (zichzelf), Maartje van de Wetering (Angela), Waldemar Torenstra (zichzelf), Chris Zegers (zichzelf), Michiel Romeyn (Berrie), Dennis Christian (zichzelf), Henry van Loon (Peter), e.a. | Speelduur: 78 minuten | Bioscooprelease: 26.01.2017 | Recensie FT: 2 sterren

Na de New Kids-films en Bro Before Ho's keerden Flip van der Kuil en Steffen Haars onlangs terug met een nieuw avontuur en een hoop gestunt(el). Met een speelduur van nog geen 80 minuten, een aantal bekende gezichten en de te verwachten grappen is de film opnieuw weinig hoogstaand, maar wel bijzonder onnozel en vermakelijk. Onlangs bracht Entertainment One Ron Goossens, Low Budget Stuntman uit op Blu-Ray.

In Ron Goossens, Low Budget Stuntman (FT Stercijfer = 5,7) overleeft ene Ron op spectaculaire wijze een dronkenmansactie. Als zijn beste vriend Peter het filmpje van de amateurstunt online zet, gaat het viral. Een impressario ziet een gat in de markt; hij wil Ron Goossens gaan verhuren als low budget stuntman. Ron is hier verre van gecharmeerd. Totdat hij er achter komt dat zijn vrouw Angela, de liefde van zijn leven, met zo'n beetje het hele dorp is vreemdgegaan. Ron wil haar, ondanks alles, niet kwijt en krijgt van Angela het ogenschijnlijk onmogelijke ultimatum. Als hij Nederlands meest succesvolle actrice Bo Maerten in bed weet te krijgen, dan blijft ze bij hem.

Bekijk de afbeeldingDiscs 1 x Blu-Ray | Retail release: mei 2017 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 | Geluid: o.a. Nederlands DTS-HD 5.1 | Ondertitels: Engels | EAN: 8713045248666 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Entertainment One

De Blu-ray schijf van Ron Goossens, Low Budget Stuntman zit vastgeklikt in een standaard Blu-ray keepcase. Bij het opstarten van de Blu-ray schijf verschijnen het logo van eOne en waarschuwingen. Vervolgens spelen de trailers van De Zevende Hemel, Heart Beat en The Office Party af, de kijkwijzer (12 jaar) en daarna volgt helaas geen hoofdmenu.

Beeld

Entertainment One levert een gemiddelde beeldkwaliteit af. De kleuren doen het netjes en ondanks dat het budget ongetwijfeld niet aan de forse kant heeft geleden, doet de film goed scherp en filmisch aan. Geen spectaculaire transfer dus, maar zeker te doen voor het type film.

Geluid

Het geluid / de muziek van Tessa Rose Jackson en Michiel Marsman is degelijk en met herkenbare geluidsfragmenten en ondersteunende muziek is het allemaal prima te doen. Zo nu en dan is de dialoog wat bedenkelijk, maar dat verbaast je waarschijnlijk helemaal niets. De standaard DTS-HD track doet het al met al prima. Aan de buitenlandse fan is ook gedacht; er is Engelstalige ondertiteling aanwezig.

Bonusmateriaal

Zoals op de achterkant van de keepcase staat, zijn de extra's niet op de reguliere wijze te benaderen via het hoofdmenu, maar alleen na het bekijken van de hoofdfilm. Je kunt ook doorskippen naar het negende hoofdstuk en dan kun je maar liefst 30 korte extra's bekijken, die op zich best aardig zijn, maar door de manier van benaderen is het eigen super irritant. Ze duren eigenlijk ook te kort. Ach, en dat past prima bij de Ron Stuntman.

Stom lachen; nette schijf

Verstand op nul; verwacht geen top grappen of gebruik wat drank of wiet en je hebt een zeer vermakelijk avondje; helemaal in de lijn van de eerdere films van Flip van der Kuil en Steffen Haars. Een vervolg gaat er in dit geval waarschijnlijk niet komen. De Blu-ray uitgave is netjes, maar de extra's zijn op een wel heel opmerkelijke en eigenlijk stumperige manier te benaderen.