De eerste recensies van 'Avengers: Infinity War' [spoilervrij]

Voldoet de film aan de verwachtingen?

Eindelijk zijn ze er: de echte recensies van Avengers: Infinity War. Dit artikel bevat een uitgebreide selectie van de recensies die tot nu toe online verschenen en vermijdt spoilers. Kortom: je kan lezen zonder je druk te hoeven maken over plotpunten die niet al bekend waren. Vanaf vandaag ook in de Nederlandse bioscoop!

» Lees hier onze recensie

Variety

"Dus, is de film een overvolle, cynische franchise-overkill? Een beetje zoals het overdreven en chaotische Avengers: Age of Ultron, maar dan in het kwadraat? Verre van. Het is een strakke, grappige actiefilm die zowel overvol als meeslepend is. De regisseurs, Anthony en Joe Russo, zijn - zoals ze hebben bewezen met de laatste twee Captain America-vervolgen, veel stijlvollere filmmakers dan Joss Whedon, die de eerste twee Avengers-films maakte. Infinity War is zo gemaakt dat elke held of heldin precies genoeg te doen krijgt. En de mythologie van elk krijgt weer een update, zonder dat het voelt als huiswerk. Tegelijk begin je een beetje het gevoel te verliezen van wat deze personages zo bijzonder maakte."

The Hollywood Reporter

"Thanos heeft zijn plannen enorm goed doordacht, dus ook de morele en emotionele gevolgen ervan. Hij is uiterst meedogenloos, zich zeer bewust van de prijs die hij moet betalen. Dat maakt hem veel meer dan een flinterdunne schurk, maar een echte superslechterik. [...] Het gevaar dat Thanos vertegenwoordigt, en de manier waarop dat met elke Infinity Stone die hij krijgt groter wordt, wordt op een gegeven moment behoorlijk serieus. Dus, wat begint met humor [...] verwordt later tot een oprechte dreiging en een grimmig geheel: het vooruitzicht is dat het kwaad echt kan winnen."

The Playlist

"Uiteindelijk is het nieuwste Marvel-evenement Civil War op steroïden en een groter spektakel dan je ooit op het scherm hebt kunnen zien. Voor een film met een plot zo flinterdun als dat van Infinity War, is het een opmerkelijk meeslepende en gigantisch onderhoudende film, die het publiek enthousiast zal maken, de box office in vuur en vlam zal zetten en de heerschappij van Marvel voor nog vele jaren vestigt. "

Vanity Fair

"De film is meedogenloos, gaat snel en hard als het aankomt op actie en expositie, maar met een klein aantal rustige momenten om na te denken. Meestal blaast de film tijdens zijn 150 minuten durende speelduur vooruit. [...] Het geheel is luidruchtiger dan ooit in Infinity War. [...] Er zitten momenten van intens drama in Infinity War - tussen vader en dochter, broer en broer, mentor en leerling, geliefde en geliefde - en de acteurs leveren met flinke intensiteit op die momenten. En er is een eindscène die bijna poetisch is voor alles dat de filmreeks gedaan heeft."

Vox

" Het probleem is dat er zoveel rondgesprongen wordt in het universum, dat het soms voelt alsof er gewoon wat verschillende platen gedraaid worden. Dat leidt tot compressie [...] en het gevoel dat sommige personages enkel in de film zitten zodat weer weet dat ze bestaan. Maar het doet ook af aan wat de grootste vechtscène in het MCU had moeten zijn: de invasie van Wakanda. Het is het meest grootschalige gevecht dat ik heb gezien sinds Battle of Helm's Deep in The Lord of the Rings: The Two Towers. Onze helden doen nog een laatste poging te overwinnen, en zijn het enige dat tussen Thanos en de algehele vernietiging staan. [...] Helaas lopen er tijdens dat gevecht nog andere verhaallijnen."

Gizmodo

" Infinity War geeft het publiek alles wat we willen en meer. Personages van wie we nooit verwacht hadden dat ze samen te zien zouden zijn, zijn dat wel. Relaties die we willen zien ontwikkelen, ontwikkelen zich ook echt. En heel, heel snel, komen die personages en relaties voor de ultieme uitdaging te staan. Ze moeten het opnemen tegen de meest sinistere en de grootste schurk ooit, en er moet heel wat veranderen, willen ze overwinnen."