Netflix bereikt eind dit jaar 1.000 Originals

Netflix bereikt eind dit jaar 1.000 Originals

En geeft de bulk van zijn geld uit aan die nieuwe producties.

Maar liefst negentig procent van de mensen die een Netflix-abonnement hebben, kijkt volgens CCO Ted Sarandos regelmatig naar een Original. Kortom: naar een film, documentaire of serie die Netflix zelf heeft laten produceren. Dus is het ook niet gek dat het bedrijf daar steeds meer op inzet.

Chief Content Officer Ted Sarandos vertelde tijdens de MoffettNathanson's Media & Communications Summit die momenteel in New York plaatsvindt, dat Netflix dit jaar acht miljard dollar uitgeeft aan content. De bulk van de nieuwe uitgaven (85 procent) naar originele TV-series, films en andere producties.

Sarandos sprak zelfs de verwachting uit dat Netflix eind dit jaar de grens van 1.000 originals overschrijdt. Dat betekent dat er nog heel wat nieuwe content te zien moet zijn: vanaf nu tot 31 december moeten er dan 470 nieuwe Originals op de streamingdienst verschijnen. Effectief betekent dat, dat er elke dag twee nieuwe Netflix-producties te zien moeten zijn op de streamingdienst.

Die extra uitgaven aan Originals moeten overigens ook wel; Netflix heeft te maken met groeiende concurrentie op streamingvlak en moet zich blijven onderscheiden van de rest.



NieuwsFilm

meest populair