Blu-ray review 'The Commuter' - met die-harder Liam Neeson!

Vierde film van het duo Collet-Serra/Neeson.

Regie: Jaume Collet-Serra | Cast: Liam Neeson (Michel MacCauley), Vera Farmiga (Joanne), Patrick Wilson (Alex Murphy), Sam Neill (Hawthorne), Jonathan Banks (Walt), Elizabeth McGovern (Karen MacCauley), Killian Scott (Dylan), e.a. | Speelduur: 144 minuten | Bioscooprelease: 25.01.2018 | FilmTotaal recensie: 2 sterren

Alweer even geleden werd duidelijk dat Liam Neeson niet meer in actiefilms zou gaan spelen. Dit bleek weer een zoveelste internetgerucht, aangezien Neeson gewoon opdook in een volgende samenwerking met Jaume Collet-Serra. Samen maakten ze eerder Run All Night, Non-Stop en Unknown. De vierde combinatie Collet-Serra/Neeson bleek (opnieuw) niet enorm goed te vallen bij de critici. Financieel was het gewoon weer een succes!

In het $40 miljoen kostende The Commuter neemt Michael MacCauley zoals elke dag na het werk de trein naar huis. Maar vandaag zal zijn route een andere wending nemen. Nadat hij een telefoontje ontvangt van een mysterieuze vreemdeling, wordt hij gedwongen om een verborgen passagier op de trein te identificeren voor de laatste halte. Terwijl hij vecht tegen de klok om de puzzel op te lossen, zit hij gevangen in een verschrikkelijke spiraal; een samenzwering die een zaak van leven of dood wordt voor hem en voor alle andere passagiers.

Entertainment One bracht The Commuter - goed voor $120 miljoen wereldwijd - onlangs uit op Blu-ray schijf. Hieronder een blik op de uitgave.

Bekijk de afbeelding
Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: juni 2018 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.39 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: oa. Nederlands | EAN: 8713045249502 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: 20th Century Fox Home Entertainment

De schijf van deze Blu-ray uitgave van The Commuter zit verpakt in een standaard Blu-ray keepcase. Op de voorkant held Liam. De achterkant onthult de belangrijkste personages in de film. De leeftijd: 12 jaar.

Beeld

Entertainment One trekt wat betreft de beeldweergave de mooie uitgaven van de afgelopen maanden prima door. De kleuren zijn wel wat grauw, maar dat zal de visuele ervaring niet teveel drukken. De scherpte doet bovengemiddeld aan en de zwart-weergave is sterk en de contrastwaardes lijken ook netjes. De hardere kleuren blijven namelijk natuurlijk aandoen, en de donkere scènes vertonen ook geen storende zaken. Prima schijf dus!

Geluid

Met een standaard geluidstrack (DTS-HD 5.1) valt er gewoon lekker veel te genieten als je let op de muzikale en audio-ondersteuning. Uiteraard is de spraak prima te volgen en tijdens de vele actie is het ook echt genieten van de surround effects. Lekker hard aanzetten dus en je kunt optimaal genieten van de razende trein. De muzikale ondersteuning komt van Roque Baños. Na heel wat Spaanse films te hebben voorzien van muziek, werkt nu al flink wat jaren ook in de States. Recentere titels zijn Evil Dead (2013) en Don't Breathe (2016).

Bonusmateriaal

Ondanks dat er recent wat extra's terug te vinden waren op eOne uitgaven is het nu weer terug bij af. De distributeur gooit een verder lege schijf in het schap. Er zijn enkel wat promotionele trailers te bekijken.

Neeson doet zijn ding!

The Commuter is weer gewoon een leuke actie thriller waarin Liam Neeson bijna exact doet wat de kijker wilt. Lekker wat actie en spanning; dus prima spektakel voor op de bank! Check hieronder de trailer als je je wilt laten overtuigen.