YouTube blokt teaser 'The Nun' die je flink laat schrikken
Tsja, te begrijpen.
Beste filmliefhebber,
Wij zien dat je een adblocker gebruikt. Dit vinden wij jammer, want FILMTOTAAL is dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Graag willen we je vragen een uitzondering te maken voor FILMTOTAAL. Hoe je dat moet doen lees je hier.
M.v.g FT
door Bram
de Groot
om 22:30
in Algemeen
Binnenkort verschijnt de vijfde film in de succesvolle The Conjuring-franchise in de bioscoop. Het betreft The Nun, een spin-off van The Conjuring 2 uit 2016. Een teaser voor The Nun deed kort flink wat mensen kapot schrikken.
Op YouTube verscheen namelijk een vijf seconden durende teaser voor The Nun in de vorm van een reclameboodschap voorafgaand aan andere YouTube-video's. Mensen die hun geluid nog aan hadden staan schrokken zich helemaal kapot. Na duizenden klachten besloot YouTube de teaser te verbieden.
Hieronder zie je de bewuste video, waarin je een iPhone volume-icoon ziet en na enkele seconden springt de duivelse non in beeld met een flinke schreeuw. Met deze inleiding waarschijnlijk nu niet iets waarvan je moet schrikken... Of toch wel?
De film van Warner Bros. en New Line werd geregisseerd door Corin Hardy en er zijn rollen voor onder meer Taissa Farmiga, Demián Bichir en Bonnie Aarons. Vanaf 6 september in de Nederlandse bioscoop. Hieronder een nieuwe tv-trailer:
Tja, niet al te moeilijk dan meestal, goedkoop, maar effectief. Hoewel er zeker wel goeie jumpscares bij zitten.
Leuke vind ik altijd om proberen stil te zitten, na veel van dat soort films kan je ook steeds beter inschatten wanneer het kan komen, maar uiteraard niet altijd gelukkig.
Leuk als ik dan gewoon niet er op reageer :D.
Meest enge zijn overigens die subtiele acties, helaas te weinig, schijnt te moeilijk te zijn denk :(.
Een jumpscare is gewoon goedkope schrikeffect. Het is een equivalent van een standup comedian die het publiek inspringt om het publiek te kietelen. Dan kun je zeggen dat ze gelachen hebben.
Youtube heeft idd een 16+/R-rating filter, maar dat heeft denk ik weinig met reclame van doen.
Ik vind het goed dat ze reclame blocken, maar dan moeten ze wel de juiste reclame blocken.
Ik schrik hier niet van en filmreclame hoeft imo niet persé geblockt te worden, maar block dan alle reclame.
@ moviemagic, lol, maar in een 'goede' horror (dus waar de sfeer enz top zijn en het niet draait om jumpscares) vind ik het wel leuk als er een stuk of 3 jumpscares inzitten terwijl een comedian de hele voorstelling z'n poten thuis mag houden.
Vaak is een jumpscare ook wel humor want als de hele zaal schrikt hoor je gelijk daarna vaak gelach omdat het gelukt is.
^ Ik vind het leuk als iedereen uiterst geïnteresseerd naar de buis aan het kijken is en ze opeens aan het schrikken te maken. Helaas heb ik niet de ballen gehad om dit in een volle bioscoop te proberen.
Het probleem is niet dat jumpscares op zich zo erg zijn, maar dat ze tegenwoordig niet langer gezien lijken te worden als middel maar als doel op zich, zeker aangezien een groot deel van het publiek ze met horror lijkt te verwarren. Dat een promocampagne van een horrorfilm zodanig daarop inzet, zegt ook al genoeg wat dat betreft.
deze film is de grootste bagger van 2018, netjes op een rij gezette jumscares, na de tweede doet het je echter niks meer, beste aan de film was terug buiten komen :-/
Scheerzeep
Tja, goeie reclamecampagne! :-)
GreenHornet
je hebt toch een 16+ filter op youtube
Prince John
^ precies!
JIGSAW8
Wtf yt is gek geworden
Sunspot
JUMPSCARE!
Tja, niet al te moeilijk dan meestal, goedkoop, maar effectief. Hoewel er zeker wel goeie jumpscares bij zitten.
Leuke vind ik altijd om proberen stil te zitten, na veel van dat soort films kan je ook steeds beter inschatten wanneer het kan komen, maar uiteraard niet altijd gelukkig.
Leuk als ik dan gewoon niet er op reageer :D.
Meest enge zijn overigens die subtiele acties, helaas te weinig, schijnt te moeilijk te zijn denk :(.
Moviemagic
Een jumpscare is gewoon goedkope schrikeffect. Het is een equivalent van een standup comedian die het publiek inspringt om het publiek te kietelen. Dan kun je zeggen dat ze gelachen hebben.
Daanminator
Film lijkt me echt vet.
Decepticon
Youtube heeft idd een 16+/R-rating filter, maar dat heeft denk ik weinig met reclame van doen.
Ik vind het goed dat ze reclame blocken, maar dan moeten ze wel de juiste reclame blocken.
Ik schrik hier niet van en filmreclame hoeft imo niet persé geblockt te worden, maar block dan alle reclame.
Frietgezicht
@ moviemagic, lol, maar in een 'goede' horror (dus waar de sfeer enz top zijn en het niet draait om jumpscares) vind ik het wel leuk als er een stuk of 3 jumpscares inzitten terwijl een comedian de hele voorstelling z'n poten thuis mag houden.
Vaak is een jumpscare ook wel humor want als de hele zaal schrikt hoor je gelijk daarna vaak gelach omdat het gelukt is.
Moviemagic
^ Ik vind het leuk als iedereen uiterst geïnteresseerd naar de buis aan het kijken is en ze opeens aan het schrikken te maken. Helaas heb ik niet de ballen gehad om dit in een volle bioscoop te proberen.
benjamin
Het probleem is niet dat jumpscares op zich zo erg zijn, maar dat ze tegenwoordig niet langer gezien lijken te worden als middel maar als doel op zich, zeker aangezien een groot deel van het publiek ze met horror lijkt te verwarren. Dat een promocampagne van een horrorfilm zodanig daarop inzet, zegt ook al genoeg wat dat betreft.
Goku32
Een goeie horror movie heeft helemaal geen jumpscare.s nodig. Maar ik heb 1000 horror films gezien dus dit is niks nieuws.
Kridikaster
deze film is de grootste bagger van 2018, netjes op een rij gezette jumscares, na de tweede doet het je echter niks meer, beste aan de film was terug buiten komen :-/